ضرورت تجهیز ایستگاه های هواشناسی به فناوری های روز/کاهش شدید بارش ها در چادگان

چادگان - فرماندار چادگان گفت: تجهیز و تکمیل ایستگاه هواشناسی چادگان با توجه به فناوری های روز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مهدی اسدپور در حاشیه بازدید از اداره هواشناسی این شهرستان، بر اهمیت سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از اطلاعات هواشناسی می توان پیش بینی ها و پیشگیری های مختلفی را در زمینه های کشاورزی،صنعتی، گردشگری، خدمات و حوزه های امنیتی داشت .

وی با بیان اینکه تحقق کامل این امر مهم با برنامه ریزی امکان پذیر است، عنوان کرد: تجهیز و تکمیل ایستگاه هواشناسی چادگان با توجه به فناوری های روز ضروری است.

وی افزود: خدمات هواشناسی و چگونگی کاربردی کردن اطلاعات آن باید توسط کارشناسان این سازمان انجام و اطلاع رسانی شود.

فرماندار چادگان ادامه داد: شواهد نشان می دهد که با مدیریت فعلی فعالیت های رو به جلویی انجام شده و مدیریت شهرستان نیز آماده همکاری لازم برای توسعه خدمات و امکانات بیشتر ایستگاه هواشناسی  چادگان است.

حسن عسگری رئیس اداره هواشناسی شهرستان چادگان نیز اظهار داشت:  با پیگیری های صورت گرفته این اداره دارای کد بین المللی ۹۹۴۵۲ و کد متار ESEC است که ضمن گزارش و ثبت پارامترهای جوی مورد استناد از نظر جایگاه نیز در سطح جهانی قرار می گیرد.

وی از نصب ایستگاه خودکار جدید و تعویض ایستگاه خودکار معیوب قبلی و اضافه شدن سنسورهای اضافه خبر داد و گفت: این سنسوها به صورت اتوماتیک پارامترهای جوی شهرستان را  به فرودگاه اصفهان ساعت به ساعت از طریق نرم افزار ICS ارسال می کند.

عسگری خاطر نشان کرد: تمامی گراف ها و دفاتر کد شده آخر هر ماه میلادی به اداره کل هواشناسی استان ارسال می شود تا ضمن اسکن؛  در آرشیو دانشجویان و اساتید برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول اداره هواشناسی شهرستان چادگان  با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در منطقه؛  گفت:  در روزهای آتی انتظار بارش موثر وجود ندارد اما از اوایل شنبه افت شدید دما وجود دارد و از این روز و روزهای بعد آسمان در اکثر اوقات صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم بارش در پائیز، بارش دی ماه نیز نمی تواند جبران کننده این کمبود بارش باشد .

عسگری با اشاره به خشکسالی های متوالی و برداشت بی رویه آب، گفت:  باید چندین سال بارش مناسب رخ دهد و برداشت بی رویه آب هم متوقف شود تا مشکل خشک شدن رودخانه ها برطرف شود.

رئیس اداره هواشناسی چادگان تاکید کرد: لازم است مردم و مسئولان تصمیمات کاربردی تری را در زمینه بهره برداری از منابع آب موجود ایفا کنند.

کد خبر 331332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.