اقدام  اخیر آمریکا در پایتخت قرار دادن قدس وقیحانه است

فریدن- امام جمعه دامنه گفت: اقدام اخیر آمریکا در پایتخت قرار دادن قدس وقیحانه است و این نشانه عجز و ناتوانی آن هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام ناصر صابری در خطبه‌های  نماز جمعه شهر دامنه با مروری بر رویداد های اخیر جهان اسلام به  مسئله قدس و اعلام پایتختی این مکان مقدس برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: قدس مکان مقدس و محل نزول و صعود و به معراج رفتن پیامبر ماست و غیر از این که قبله‌گاه اول مسلمانان است، زادگاه و آرامگاه بسیاری از پیامبران الهی است و این اقدام آمریکا در زیر پا گذاشتن راهکار دو دولتی در فلسطین؛  وقیحانه و به فرموده‌ رهبرمعظم انقلاب از روی عجز و ناتوانی و زبونی آن‌ها است.

وی با بیان این که آثار و فوائدی در این فتنه وجود دارد، افزود: از آن جمله آشکار شدن چهره‌ آمریکا، اتحاد امت اسلامی و مشخص شدن تکلیف و تصمیم برخی دولت‌های عربی و عجز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه دامنه خاطر نشان کرد: ۲۰ سال پیش برخی گروه‌های سازش‌گر در اسلو جمع شدند و راه حل سازش و مذاکره با این رژیم غاصب را برگزیدند و امروز این گروه‌ها باید عبرت بگیرند که آمریکا غیرقابل اعتماد است و این‌ها فرعون زمانه‌اند.

امام جمعه دامنه ادامه داد:  عربستان و مرتجعین منطقه خواه یا ناخواه باید موضع‌گیری کنند و اینکه همیشه ادعا می‌کردند دایه مهربان‌تر از مادر فلسطینیان هستند، دروغی بیش نبوده و آن‌ها ام القرایی خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: ماجرای اقلیم کردستان، نابودی داعش و ماجرای استعفای حریری و در همین اواخر ماجرای کشته شدن مهره‌ دست نشانده آمریکا و عربستان در یمن داغی بر جگر جبهه استکبار نهاده که سعی دارند این‌گونه درصدد جبران آن برآیند.

صابری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در میان همه‌ این اتفاقات، دنیا و خصوصاً امت اسلامی به مدیریت و حاکمیت دین و ولایت فقیه و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته پی برد که چگونه در برابر این نقشه‌ها و تحریم‌ها و دشمنی‌ها کل منطقه را مدیریت می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات معیشتی امروز گریبان‌گیر مردم است و عدم تحرک و وجود برنامه مدون برای اقتصاد توسط دولت‌مردان وضعیت خوبی را حاصل نکرده است.

امام جمعه دامنه با بیان این که گزارش صد روزه رئیس جمهور  پر از گفته‌های متفاوت از واقعیت زندگی مردم بود افزود:  دولت  حداقل به تعداد زلزله‌های رخ داده سفر استانی داشته باشد و حرف و درد مردم را بشنود و ببیند؛ در این مسیر نیز مجلس نقش نظارتی خود بر عملکرد وزریران را به خوبی ایفا نکرده است.

صابری با بیان این که انسان به صورت بالقوه دارای کمالات است، اظهار داشت: انسان باید آن را به فعلیت برساند و فرمایش قرآن کریم هم این است که خود قرآن هم معمار و هم نسخه‌ به فعلیت رساندن این کمالات است.

امام جمعه دامنه با اشاره به روز دانشجو افزود: هدف دشمن تربیت دانشجویانی است که نسبت به مسائل روز کشور بی‌تفاوت باشند و این درحالی است که دانشجوی انقلابی باید مطالبه‌گر باشد.

امام جمعه دامنه با اشاره به هفته پر خیر و برکت وحدت به برخی از صفات و ویژگی های پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: همان‌طور که قرآن کریم شفا است، پیامبر اکرم (ص) هم طبیب است و این طبیب بیمار را برای پذیرفتن و تأثیر شفا آماده می‌کند و البته این طبیب موهبتی الهی است که اگر مومنان به سخن او گوش دهند، مداوا می‌شوند.

کد خبر 331202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.