۱۵ هزار نفر در پویش مردمی «هوای معلولان را دارم» حضور یافتند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۱۵ هزار نفر در پویش مردمی «هوای معلولان را دارم» حضور یافتند بر این اساس شهروندان باید هوادار معلولان باشند و کمک های لازم را هنگام وارد شدن به اتوبوس یا ساختمان ها و اماکن عمومی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهارکرد: متاسفانه در بیشتر شهرهای ایران به نیازهای معلولان توجه ویژه ای نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای آسایش معلولان باید در ۲ حوزه نرم افزاری و سخت افزاری حرکت کنیم، ادامه داد: درحوزه نرم افزاری تلاش کردیم تا اهمیت جایگاه معلولان را ارتقا دهیم از همین رو در پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برنامه ای با عنوان "من هوای معلولان را دارم" اجرا شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید براینکه در این پویش خبرنگاران، هنرمندان و اهالی سیاست شرکت کرده اند، گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر در این پویش مردمی حضور دارند.

صلواتی اضافه کرد: بر این اساس شهروندان باید هوادار معلولان باشند و کمک های لازم را هنگام وارد شدن به اتوبوس یا ساختمان به آنان انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات بخش سخت افزاری گفت: تقاطع های سطح شهر برای معلولان، سالمندان، جانبازان و حتی مادری که قصد دارد با کالسکه فرزند خود از منزل خارج شود مناسب سازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۴۵ درصد از پیاده روهای سطح شهر مناسب سازی شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام پیاده روهای شهر برای آرامش معلولان مناسب سازی شود.

صلواتی با اشاره به اینکه ۲ دستگاه تاکسی ون ویژه معلولان مناسب سازی شده است، گفت: همچنین در شهرداری مصوب شد تا ۲ دستگاه اتوبوس به شرکت های بخش خصوصی تحویل داده شود تا برای سفرهای دسته جمعی معلولان مناسب سازی گردد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد از ایستگاه های بی.آر.تی شهر مناسب سازی شده است، گفت: همچنین اتوبوس هایی خریداری شده که رمپ های ویژه برای وارد شدن معلولان دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین در بخش سخت افزاری درنظرداریم برای آرامش و استفاده معلولان و سالمندان در پل های عابرپیاده آسانسور نصب کنیم.

صلواتی با بیان اینکه شهری که دوستدار معلولان است باید به تمام نیازهای معلولان توجه کند، خاطرنشان کرد: براین اساس ستاد مناسب سازی در شهر با محوریت معاونت شهرسازی و معماری فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مجموعه کوه صفه با همکاری شرکت سیاحتی و گردشگری برای معلولان مناسب سازی شود، گفت: همه زیرساخت های فرهنگی، تفریحی وغیره باید برای معلولان و نابینایان مناسب سازی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید براینکه همه افراد باید حامی حقوق معلولان باشند، ادامه داد: در برخی از نقاط سطح شهرعلائمی مانند محل پارک مخصوص معلولان نصب شده که شهروندان باید به نشانه احترام به حقوق معلولان از پارک خودروی خود در این مکان ها خودداری کنند.

صلواتی ادامه داد: پیاده روها، پل های عابر پیاده و دسترسی پیاده رو به خیابان همسطح سازی و مناسب سازی شده است اما متاسفانه برخی از شهروندان خودروهای خود را مقابل این مکانها  پارک می کنند که متاسفانه باعث بروز مشکلاتی برای معلولان می شود.

وی با تاکید براینکه مدیریت شهری ازیک ماه گذشته جلسه هایی با نهادها، سازمان بهزیستی، صدا وسیما، نیروی انتطامی، نهادهای زیرمجموعه شهرداری برای حضور معلولان در شهر برگزار کرده است، گفت: باید امکانات سطح شهر برای حضور معلولان فراهم شود تا آنان بدون دل نگرانی و با آسایش درجامعه حضور یابند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به معاینه فنی خودروها تاکید کرد: از تاریخ ۴ آذرماه، پلاک تمام خودروهایی که وارد محدوده زوج وفرد می‌شوند، توسط دوربین خوانده و اطلاعات آن به سرور سیمفا ارسال و در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون توسط پلیس انجام می شود.

صلواتی افزود: با توجه به اجرای این طرح مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی افزایش یافته بر این اساس ساعات کاری مراکز معاینه فنی خودروها افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۸ مرکز معاینه فنی در سطح شهر فعال و خدمات لازم را به شهروندان ارائه می کند، ادامه داد: شهروندان می توانند از ساعت۷:۳۰ صبح الی ۱۷:۳۰ دقیقه به مراکز معاینه فنی خودروها  مراجعه کنند.

صلواتی با اشاره به اینکه روز گذشته  همزمان با هفته گرامیداشت معلولان ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی متنوع در چهارباغ عباسی اصفهان با محوریت پویش مردمی ترافیک اجراشد، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای معلولان، نمونه های مناسب سازی شده تأسیسات شهری همچون اتوبوس ها و تاکسی ها، کلاس روزنامه نگاری ویژه معلولان، نقاشی کودکان در چهارباغ بدون خودرو به نمایش گذاشته شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه  ۱۰۰ روزه ای  به شهردار اصفهان از ۲۰ آبان تا ۱۲ بهمن ارائه شد، گفت: دراین برنامه ۴ قله در نظر گرفته شد که قله اول آن نیز ۱۲ آذرماه اجرای برنامه های هفته نکوداشت روز معلولان در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه تمام برنامه های این قله اجراشد.

صلواتی با اشاره به اینکه قله دوم این برنامه نیز ۲۶ آذر روز حمل و نقل عمومی است و  در این روز از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین بهره برداری می شود، گفت: قله سوم ۲۹ دی ماه هفته هوای پاک  که در این روز از مرکز کنترل کیفیت هوای شهراصفهان و ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی و غیره رونمایی می شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قله پایانی نیز دهه فجر است که در این روز ۴۰ اتوبوس یورو۴ به اصفهان افزوده و یک سامانه تندرو راه اندازی می شود.

کد خبر 330932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.