تولید ۴۷.۵ هزار تن سیب درختی درجه یک در استان اصفهان/خرید ۶۰ هزار تن سیب سمیرم برای صادرات

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: در سال جاری حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن سیب درختی درجه یک که حدود ۲۵ درصد تولیدات این محصول در استان را شامل می‌شود با قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اصغر محسن‌زاده کرمانی در خصوص آخرین وضعیت محصول سیب درختی اظهار داشت: محصول سیب به سه دسته درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شود.

وی افزود: در سال جاری در حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن سیب درختی درجه یک که حدود ۲۵ درصد تولیدات این محصول در استان را شامل می‌شود با قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان به فروش رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: ۶۰ درصد محصول سیب استان درجه ۲ بود که با قیمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان به فروش رسید و ۱۵ درصد تولیدات نیز درجه سه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انجام برنامه‌ریزی مناسب محصول سیب به هیچ عنوان روی دست باغ‌داران سیب سمیرم نماند و همه آنها به فروش رفته است.

محسن زاده کرمانی با بیان اینکه موارد مربوط به خرید تضمینی در اول شهریور ماه از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد، افزود: موضوع مهم این‌جاست که محصول برای خرید تضمینی باید داری ویژگی‌هایی باشد، برای نمونه باید عاری از هرگونه آلودگی بوده و حداکثر ضایعات آن ۲۰ درصد باشد، در یک کیلوگرم محصول حداکثر ۱۵ عدد میوه موجود باشد و در بسته‌بندی‌های ۲۰ کیلوگرمی عرضه شوند.

وی گفت: آمادگی کامل وجود داشت که با توجه به آمادگی سازمان تعاون روستایی، دولت به عرصه خرید تضمینی ورود پیدا کند اما با توجه به اینکه محصول سیب درختی با قیمت بالاتر از نرخ خرید تضمینی در بازار به فروش می‌رسید، این اتفاق رخ نداد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: محصولات سیبی که درصد آلودگی و ضایعات آنها بیش از میزان تعیین شده بود با قیمت ۱۹۰ تا ۲۲۰ تومان به واحدهای صنایع تبدیلی مستقر در شهرستان‌های استان و حتی استان‌های ارومیه، مشهد، قم، یزد و شهرکرد ارسال می‌شود.

وی در خصوص با صادرات محصول سیب استان، گفت: حدود ۶۰ هزار تن از سیب سمیرم توسط صادرکنندگان استان خریداری شده و در سردخانه‌های استان موجود است، بخشی از این محصولات در حال صادرات است و بقیه نیز به تدریج صادر خواهند شد.

کد خبر 330904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.