تهیه سند انرژی برای مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از تدوین سند انرژی ویژه مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان خبر داد.

احمدرضا مصور در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن تاکید بر بهینه سازی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان، اظهارکرد: شهرداری اصفهان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان بخش عمومی انرژی الکتریکی در شهر به شمار می رود.

وی مصرف انرژی شهرداری را در مواردی همچون روشنایی معابر، نورپردازی، سیستم های آبرسانی و سیستم آبنماهای شهر خواند و افزود: شهرداری اصفهان سالانه ۶۰ هزار مگاوات برق مصرف می کند که درقالب ۱۰۰۰ اشتراک برق در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان گسترده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای بهینه سازی مصرف برق اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از جمله اقدامات کوتاه مدت شهرداری اصفهان را شامل تعویض لامپ های پرمصرف پارکها و تغییر ساعت روشن شدن آبنماها عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان کلیه اشتراک های برق خود را ممیزی می کند تا منجر به بهینه سازی مصرف اشتراک های برق شود.

مصور تاکید کرد: اشتراک های پر مصرف برق رصد و روند مصرف آنها کنترل می شود و تجهیزات الکترونیکی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان همچنین در بخش اقدامات میان مدت فعالیت هایی را انجام داده و در حال انجام دارد، یادآور شد: انجام ممیزی بار بر روی انرژی کلیه اشتراکات شهرداری، اصلاح تجهیزات پرمصرف، اجرای دستورالعمل مصرف بهینه انرژی در کلیه ساختمان های اداری و خدمات شهرداری، بهینه سازی موتورخانه ها و همچنین عایق بندی پنجره بسیاری از ساختمان ها از جمله اقدامات انجام شده در برنامه میان مدت است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در راستای اجرای اقدامات بلند مدت، درصدد گسترش ساختمان های انرژی صفر هستیم، اضافه کرد: علاوه بر آن فعالیت هایی در ارتباط با تدوین قوانین و مقررات و آموزش به پرسنل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل سیستم های انرژی الکتریکی و اشتراکات برق شهرداری به صورت متمرکز مورد رسیدگی قرار می گیرند و هزینه ها به صورت کامل رصد می شوند تا مصارف بیش از حد متعارف و استاندارد نباشد.

مصور از تدوین سند انرژی ویژه مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: در این سرانه وضعیت موجود و اقداماتی که باید انجام شود، متناسب با فصول مختلف سال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 330824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.