ایجاد کمپ گردشگری عشایری در سمیرم

سمیرم-مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم گردی و یک کمپینگ گردشگری عشایری در پهنه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم فریدون الهیاری در هشتمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از موافقت اعضا با تاسیس ۱۳ اقامتگاه بوم گردی و یک کمپینگ گردشگری عشایری در پهنه استان اصفهان خبر داد.
وی افزود با اشاره به سیاست این اداره کل در گسترش متوازن گردشگری در سراسر استان از یکسو و همچنین توسعه اقتصاد روستایی با توجه به بروز خشکسالی در بخش عمده ای از استان اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم با توسعه کمی و کیفی اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و شهرهای کوچک، ضمن توسعه اقتصاد بومی مبنی بر گردشگری، به حفاظت از خرده فرهنگ های جوامع کوچک نیز در مناطق کوچک روستایی بیندیشیم.
الهیاری افزود: در این نشست موافقت اولیه تاسیس یک کمپینگ عشایری در روستای "مروک" از توابع شهرستان سمیرم نیز در راستای توسعه گردشگری عشایری در جنوب استان صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این نشست از مجموع طرح های پیشنهادی، با تاسیس ۱۳ اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستان های منطقه شرق اصفهان، "خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، فریدون شهر، گلپایگان و خوروبیابانک" موافقت شد.
همچنین در ادامه این نشست حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به پیشتازی استان اصفهان در تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در سطح کشور افزود: در نیمه اول سال ۱۳۹۶ استان اصفهان با فعالیت ۲۰۸ اقامتگاه بوم گردی رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و در این در حالی است که تا پایان آبان ماه سال جاری این تعداد ۲۳۰ عدد اقامتگاه فعال افزایش یافته و تلاش داریم این تعداد را در کوتاه ترین زمان ممکن به ۳۰۰ عدد در پهنه استان اصفهان افزایش دهیم.
کد خبر 330774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.