۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
بحرانی شدن توئیت های ترامپ

نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره هشدار داده اند که توئیت های رئیس جمهور آمریکا درباره پرونده تحقیقاتی ارتباط ستاد انتخاباتی اش با روسیه، به بحران سیاسی در آمریکا تبدیل می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروهی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره، درباره پیامدهای مداخله ترامپ دراین پرونده به وی هشدار دادند. «لیندسی گراهام» عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا خطاب به ترامپ گفت:«تحقیقات جنایی در جریان است، شما درباره این تحقیقات جنایی اظهارنظر می‌کنید و خودتان را به خطر می‌اندازید».

«دایان فاین استاین» ،نماینده ارشد حزب دموکرات در سنای آمریکا هم گفت: کمیته  قضایی این مجلس درصدد است ترامپ را به اتهام اطاله دادرسی در روند بررسی پرونده  تبانی با روسیه تحت پیگرد قرار دهد. دستیار سابق انتخاباتی اوباما نیز معتقد است نحوه استفاده ترامپ از توییتر می تواند به برکناری وی از سمت ریاست جمهوری منجر شود.

«مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ جمعه در دادگاه فدرال واشنگتن به شهادت دروغ به مقامات اف‌ بی‌آی درباره ارتباطش با سفیر روسیه در آمریکا اعتراف کرد. فلین همچنین موافقت کرد درخصوص ارتباطات نزدیکان ترامپ با روسیه پیش از رسیدن به ریاست جمهوری، با بازرسان همکاری کند.

با این حال رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «علت برکناری مایکل فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دروغگویی بوده است». مهمترین پیامد اعتراف مایکل فلین به خطر انداختن جراد کوشنر، داماد ترامپ است، کسی که رسانه‌های آمریکا ساعاتی بعد از اعتراف فلین از نقش او در این پرونده جنجالی خبر دادند. به‌گفته منابع آمریکایی، داماد ترامپ در موضوع به‌ تعویق‌ انداختن رأی‌گیری شورای امنیت علیه شهرک‌ سازی‌ های رژیم صهیونیستی خواستار ارتباط فلین با مقامات روسیه و دیگر کشورهای عضو شورای ‌امنیت شده بود.

کد خبر 330633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.