دولت دوازدهم  مستمری مددجویان بهزیستی را به سه برابر افزایش داد

نطنز- فرماندار نطنز گفت: دولت دوازدهم در گام اول با افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی، در مسیر خدمات رسانی به معلولان حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز. یوسف حسنی در دیدار با نمایندگان جامعه معلولان شهرستان به مناسبت روز جهانی معلول اظهار کرد: معلولان از آن دسته افرادی هستند که به خدا بسیار نزدیک بوده و در معرض آزمایش الهی قرار دارند و خدمت به آن ها از ارزش بالایی برخوردار است و کسانی هم که به آنان خدمت می کنند از سعادت دنیا و آخرت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اقدام دولت برای جامعه معلول کشور، افزود: دولت دوازدهم و شخص رئیس جمهور رسیدگی و خدمت رسانی بیشتر به معلولان را یکی از اولویت های کاری خود قرار داده و برای گام اول با افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی، در این مسیر حرکت خواهد کرد.

فرماندار نطنز اضافه کرد: تلاش ها برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جامعه معلولان افزایش یافته است و تا پایان برنامه ششم توسعه سطح کمی و کیفی این خدمات بیشتر خواهد شد.

وی با قدردانی از ارتقا خدمات بهزیستی در سه سال اخیر و قدردانی از خیران در همراهی و مشارکت در این امر مهم، خواستار همکاری بیشتر خیران با بهزیستی برای رفع نیازهای مددجویان و معلولان شد و تاکید کرد: بدون شک رفع نیازهای این قشر از جامعه نیازمند ورود فعال و جدی خیران به این عرصه است.

مهدی محبی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز نیز با قدردانی از همراهی و همدلی فرماندار با اداره بهزیستی گزارشی از فعالیت ها و خدمات ارائه شده به جامعه معلولان در سه سال گذشته را ارائه داد و با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهزیستی با نام "حرکت به سوی جامعه پایدار و پذیرا برای همه"، اظهار کرد: امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، معلولان بتوانند از فرصت های موجود و برابر با سایر مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها در شهرستان، گفت: با اجرای این طرح، به مرور زمان آمار معلولان در جامعه از طریق پیشگیری کاهش می یابد، چرا که بسیاری از معلولیت ها با اقدام های به موقع قابل پیشگیری هستند.

طرح مسائلی از جمله مناسب سازی معابر و ورودی ادارات، نهادها و ساختمان ها، رعایت حقوق و احترام برابر به معلولان، رسیدگی بیشتر به مشکلات و نیازها و رفع مشکلات مالی و اقتصادی خانواده از مهم ترین درخواست های مطرح شده از سوی نماینده جامعه معلولان شهرستان بود و خواستار توجه و پیگیری فرماندار جهت رفع آنها شدند.

کد خبر 330568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.