شهردار، شخصا دستور مناسب سازی مسیر تردد معلولان را صادر کند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می کنم شهردار اصفهان شخصا دستور توجه به مناسب سازی مسیر های تردد توانخواهان را صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان اظهارکرد: امروز روز جهانی معلولان است و کاش به جای این واژه که نقص دارد از یک واژه با معنای بالندگی استفاده می شد، از این رو پیشنهاد می شود با واژه توانخواه آنان را خطاب کنیم.
وی افزود: جای تاسف دارد که مدیریت شهری هنوز با مواجه با اقشار مختلف توانخواه هنوز فاقد پویایی است، این درحالی است که باید امکانات لازم برای آنان فراهم باشد.
این عضو شورا تصریح کرد: قبلا توصیه کرده بودم که مدیران شهری به این موضوع توجه داشته باشند اما هنوز با وجود اجرای پروژه های عمرانی شهرداری به این مهم توجه نمی شود.
محمدی بیان کرد: در مورد تذکرات قبلی هیج گونه جوابی داده نشده و پیشنهاد می کنم شهردار اصفهان شخصا دستور توجه به مناسب سازی مسیر های تردد توانخواهان را صادر کند. 
وی افزود: با توجه به جمعیت بالای ۷۰ درصد این قشر در شهر به شهردار پیشنهاد می کنم برای مناسب سازی مسیرهای مورد نیاز این افراد اقدام نماید، همچنین استاندار اصفهان باید دستورات لازم را در این زمینه صادر کند.
این عضو شورا با اشاره روز حمایت از زنان علیه خشونت گفت: امید است روزی در این سرزمین به زنان به نگاه های جنسیتی نگریسته نشود و به آنان به علت استعداهایشان توجه شود.
محمدی با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل سوء مدیریت های گذشته، امروز شاهد وارد آمدن آسیب های جدی بر پیکره آثار باستانی اصفهان هستیم، افزود: در این زمینه می توان به قلعه شاه دژ در ارتفاعات صفه اشاره کرد که با وجود تذکرات و هشدارهای کارشناسان و تشکل های مردمی حافظ میراث باستانی مورد بی مهری و بی توجهی برخی عوامل سابق شهرداری واقع شده و با حفاری ها و عملیات ساختمانی در حریم این اثر باستانی، حیات آن را به شدت تهدید کرده اند.

وی اظهار کرد: برخی ساخت و سازهای غیر ضروری در حاشیه کوهستان منتهی به قلعه شاه دژ بدون هیچ توجیه فنی و به رغم مخالفت های فعالان حوزه میراث فرهنگی و باستانی، سایه ویرانی و تخریب را بر شانه های این اثر کهن اصفهان، گسترانیده است.

این عضو شورا ادامه داد: جادارد که سازمان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان با مداقه نظر در زوایای این خطر بالقوه، نسبت به رفع مشکلات و آسیب های این منطقه اقدام کنند.

محمدی اضافه کرد: در اینجا شایسته می دانم که از تفکر و اندیشه مثبت و کارگشای مدیریت جدید شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، ورزشی سپاهان به دلیل روحیه نقدپذیری و بازکردن باب گفتمان و تعامل با فعالان دلسوز و تلاشگر حوزه میراث تشکر کنم که با نگاهی کارگشا و تعاملی شرایط ورود فعالان و کارشناسان مربوطه را به موضوع تسهیل و علاوه بر تلاش برای تکمیل طرح های ناتمام تفریحی منطقه، با جدیت و دلسوزی وافری شرایط آرمانی و صیانت از قلعه شاه دژ را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از ریاست و همکاران شورای پنجم درخواست دارم تا به نکات نامه ارسالی ایکوموس ایران خطاب به شورای اسلامی شهر اصفهان که در این خصوص هشدارها و درخواست هایی را مطرح نموده و به امضاء تعداد کثیری از باستان شناسان کشور رسیده است توجه جدی داشته باشند.

این عضو شورا با بیان اینکه در پایان لازم می دانم بار دیگر به مردم قهرمان کرمانشاه که این روزها در ماتم بزرگ ازدست دادن تعداد قابل توجهی از هموطنان مان عزادار هستند از صمیم قلبم تسلیت عرض کنم، ادامه داد: در سفری که به عنوان یک روانشناس و عضوی از شورای شهر اصفهان برای مداخلات روانی پس از بحران به منطقه داشتم از نزدیک شاهد خلق زیبایی های باشکوه از جانب ملت نوع دوست ایران بودم که صمیمانه در کنار هموطنان مان در مناطق زلزله زده حضور داشتند و از جان و دل به مدد همنوعان خویش شتافتند.

محمدی تاکید کرد: در این قصه تلخ زلزله کرمانشاه، بارها شاهد تفسیر عینی شعر زیبای سعدی شیرازی بودم که فرمود:  بنی آدم اعضــــــای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک پیکرند، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضـــــوها را نماند قرار.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در اینجا لازم می دانم که درود بفرستم به محضر مبارک مردم عزتمند و نوع دوست اصفهان که به گواه شاهد و سند در صحنه این رخداد تلخ ملی با حضوری حداکثری، حسابی گل کاشتند و جشنواره ای از همدلی و مهربانی را با ارسال کمک های خویش بپا ساختند و بارها شاهد بودم که از جانب مردم آسیب دیده منطقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین از جمعیت هلال احمر اصفهان، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های استان اصفهان، خیرین، تشکل های مردمی و رسانه ها، فعالان مدنی، اجتماعی و اقتصادی، صنایع، دانشگاه ها و شهردار اصفهان که در ارسال کمک های مردمی و تامین مایحتاج مردم زلزله زده غرب کشور سنگ تمام گذاشتند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر 330461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.