برای نخستین بار گندم به صورت آبیاری تیپی در بادرود کشت شد

نطنز -مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز گفت: برای نخستین بار محصول گندم به صورت آبیاری تیپی در مزارع بادرود کشت شد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، بهروز کیانوش در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مراحل داشت محصول کلزا در سطح هفت هکتار از مزارع بادرود آغاز شده است، اظهار کرد: این مراحل شامل آبیاری بارانی، تغذیه با کود ریز مغذی و سمپاشی علیه علف هرز است.

وی افزود: کلزا چون ۴۴درصد روغن دارد از این گیاه برای روغن کشی استفاده می شود و رقم آن اکاپی ایرانی است و محل کشت آن نیز مزرعه خیر آباد محققی است.

رییس اداره تولیدات گیاهی و دامی مدیریت جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: عملیات کاشت محصول کلزا از اواخر شهریورماه با دستگاه خطی کار و به صورت کاملا مکانیزه و با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در مزرعه خیر آباد بادرود صورت گرفت.

وی اضافه کرد: دولت برای تامین بخشی از روغن نباتی کشور در سال جاری اقدام به خرید تضمینی دانه کلزا به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار ریال می کند.

کیانوش با اشاره به اینکه کاشت گندم و جو در مزارع بادرود مراحل پایانی خود را می گذراند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان نطنز، گندم با دستگاه کمبینات و با نوار tape  و به صورت آبیاری تیپی در سطح ۱۵ هکتار در مزارع قلعه گوشه بادرود کشت شد که از مزیت آن مصرف کم آب و صرفه جویی در سوخت است.

امسال ۲۰۰ هکتار از مزارع بادرود به کشت گندم اختصاص یافته است.

کد خبر 330382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.