سیگنال‌های جدید تورمی سمی مهلک برای اقتصاد خانوارها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از روند صعودی قیمت کالاها در ماه های اخیر انتقاد کرد و گفت: سیگنال‌های جدید تورمی سمی مهلک برای اقتصاد خانوارهاست و تیم اقتصادی دولت نباید اجازه دهد روند صعودی قیمت کالاها در بازار ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سمیه محمودی در خصوص افزایش نرخ تورم، گفت: در طول مدت فعالیت دولت یازدهم، تلاش های خوبی برای مهار رشد نرخ تورم صورت گرفت که انجام این مهم، توانست آرامش نسبی را به بازارها برگرداند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: براساس اخبار در ماه های اخیر قیمت کالاها روند صعودی داشته و حتی بازارهای ارز، طلا و سکه با نوساناتی روبرو شده است که در شرایط فعلی نباید روند صعودی قیمت ها در بازار تداوم داشته باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس ادامه داد: در چند ماه اخیر احساس می شود به موضوع مهار نرخ تورم به نسبت چهار سال گذشته، توجه کمتری شده این در حالیست که بخشی از خانوارهای با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت نباید اجازه دهد روند صعودی قیمت کالاها در بازار ادامه داشته باشد بنابراین باید نهادهای نظارتی با اعمال نظارت موثر مانع از رونق فعالیت های سوداگرانه شوند.

محمودی با بیان اینکه خانوارها با مسائل و مشکلات اقتصادی روبرو هستند، گفت: در ملاقات های مردمی از گلایه های که از سوی مردم مطرح می شود می توان به مشکل بیکاری و گرانی اشاره کرد بنابراین باید گرانی ها کنترل شود چرا که از بعد روانی نیز رشد قیمت ها تبعات اجتماعی نامناسبی به همراه دارد.

وی یادآور شد:در هر صورت باید عرضه و تقاضا کالاها در بازارها متعادل شود تا شرایط برای رفاه اقتصاد خانوارها فراهم شود.

کد خبر 330379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.