ضرورت تبیین نقاط ضعف و قوت مجلس شورای اسلامی

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: لازم است نقاط ضعف و قوت مجلس شورای اسلامی تبیین و مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان ورزنه، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه  این شهر اظهار داشت:  تقوا دژ محکمی است که انسان ها را در برابر آسیب ها محافظت می کند واگر انسان ها اهل فسق وفجور باشد این فسق وفجور باعث هلاکت آن ها خواهد شد.

وی با اشاره به ویزگی های جامعه قرآنی اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) می فرماید از تسویف واین که کارهای خود را به آینده موکول کنید بپرهیزید چرا که شاید آینده ای برای جبران کارهای انجام شده ویا توبه برای گناهان وجود نداشته باشد.

امام جمعه ورزنه در ادامه بیان داشت: از غفلت وفراموش کردن گناهی که مرتکب شده اید وتوبه نکردید بپر هیزید که این کار باعث قساوت قلب خواهد شد.

وی به روایتی از امیر المومنین اشاره و تصریح کرد:  فرصت ها  همانند ابر بهاری می گذرد پس فرصت انجام کارهای خیر در جوانی را قدر بدانیم واین فرصت را مغتنم بشماریم ودر تمام مسائل اجتماعی وشخصی تقوی را مراعات نماییم.

حجت الاسلام شا محمدی ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: تاکید علمای اسلام به تبعیت از قرآن وروایات اهل بیت(ع) بر وحدت مسلمین است.

وی ادامه داد:  مومنان و مسلمانان همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند ومتفرق نشوند که تفرقه و گروه گروه شدن جامعه مسلمانان باعث  وارد آمدن عذابی بزرگ بر ان امت خواهد شد.

امام جمعه ورزنه ادامه داد:  امروز به برکت انقلاب اسلامی وخون شهدا وحدتی بین مسلانان ایجاد شده که نمونه آن پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش بود.

وی خاطر نشان کرد:  این پیروزی با حضور کشورهای مختلف اسلامی به دست آمد اما متاسفانه عده ای بر طبل تفرقه می زنند .

شامحمدی  گفت:مردم ما بیدار هستند و باید مواظب این وحدت وانسجام ملی باشند واز جهل، عدوات،کینه توزی، کم صبری وبداخلاقی وغضب که اسباب برهم زدن وحدت است پرهیز نمایند.

 خطیب جمعه ورزنه به روز مجلس اشاره و تصریح کرد: شاخصه یک نماینده خوب ومطلوب الگو گیری از زندگی شهید بزرگوار آیت الله سید حسن مدرس است.

وی تاکید کرد:  باید در مجلس آسیب شناسی صورت بگیرد ونقاط قوت وضعف مجلس بررسی شود تا در پیشبرد اهداف نظام وانقلاب اسلامی مثمر ثمر باشد.

شامحمدی ادامه داد: غرب زدگی بعضی از نمایندگان، آشنا نبودن به قوانین ، متعهد نبودن به قول هایی که در زمان انتخابات برخی نماینده برای رای می دهند و عدم موضع گیری انقلابی نمایندگان در مواقع حساس از آسیب های مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام شامحمدی ضمن تبریک روز دانشجواظهار داشت: نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی ،مبارزه با فتنه و موضع گیری در فرصت های مناسب از جمله ویژگی های دانشجویان است.

 امام جمعه ورزنه  به مشکلات کشاورزان اشاره  کرد و افزود: کلید حل مشکل آب کشاورزی دراین است که  مسئولان باورکنند که مشکل وبحران وجود دارد.

وی گفت: این بحران سالیان سال است که گریبانگیر مردم  است ولی متاسفانه هیچ فکری برای برطرف شدن این مشکل در طول این سال ها انجام نشده است و سوال ما این است دولت چه مطالعه ای در برای احیای زاینده انجام داده وچه راه حلی را برای برطرف شدن این بحران انجام داده است.

حجت الاسلام شا محمدی به مطالبه گری کشاورزان در این خصوص اشاره  کرد و اظهار داشت:  کشاورزان باید از دولت برای برداشت از صندوق ذخیره  در جهت احیای زاینده رود وتالاب بین المللی گاوخونی مطالبه کنند و این مطالبه را باید همه مردم استان اصفهان از مسئولان  و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و اگر مسئولان در اجرای پروژه های احیای زاینده رود ناتوان هستند این مورد را به بخش خصوصی واگذار نمایند.

امام جمعه ورزنه در پایان افزود: از استاندار محترم استان اصفهان و همچنین از وزیر محترم نیرو دعوت می کنیم تا با حضور خود در منطقه بر بحرانی بودن وضعیت مردم کشاورز منطقه صحه گذاشته وبرای مرتفع شدن ریشه ای این مشکل برنامه ریزی وتلاشی جدی داشته باشند.

کد خبر 330192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.