ظرفیت بالای خیران اصفهانی/امید است عمل خیر در توسعه علم موثر باشد

شهردار اصفهان با اشاره به پیشتازی اصفهان در عرصه های مختلف گفت: این شهر دارای ظرفیت های زیادی و افرادی موثر همانند خیرین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در اولین همایش تجلیل از خیرین دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت های خیرین در کشور اظهار کرد: روزهای گذشته شاهد فعالیت های خیرین برای توسعه بیمارستان قلب چمران بودیم و امروز شاهد حضور این افراد در این مراسم هستم، این حضور ها نشانگر اهمیت فعالیت خیرین در سطح کشور است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و سخنان ائمه در خصوص کار خیر بیان کرد: عمل خیر بیشترین چیزی است که در این متون تکرار شده است، از این رو افرادی که به این زیور آراسته اند به قرآن و دستورات ائمه عمل کرده اند.

شهردار اصفهان افزود: بزرگان خیر اصفهان مانند مرحوم همدانیان پیش از خیرین فعلی اعمال خیر زیادی در اصفهان و بعضا کشور داشته اند و اگر امروز از این خیرین به نیکی یاد می شود ناشی از اعمال خیر آنهاست.

نوروزی تصریح کرد: خیرینی که امروز اینجا جمع شده اند مطمئن باشند اعمالشان در دنیا باعث نامدار شدن و در آخرت منجر به سعادت می شود.

وی با اشاره به رفتار خیرین گفت: خیرین این طور می گویند که ما با کار خیر دین خود را پرداخت می کنیم. این درحالی است که پرداخت این دِین زایش دارد و این یکی از آثار کار خیر است. امید است کار خیر موضوع جهانی شود و در توسعه علم موثر باشد تا آثار آن با یک هم افزایی به تمامی عرصه ها جامعه منتقل شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: بنده با وزیر علوم صحبت کردم تا مجوز ساخت دانشکده حقوق در دانشگاه اصفهان داده شود و امید است پس از تصویب با حضور خیرین این دانشکده پس از ۲ سال تاسیس شود.

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان تنها در جنگ و آمار شهدا در کشور نمونه نیست تصریح کرد: این شهر دارای ظرفیت های زیادی مانند خیرین است که اگر اجازه داده شود در عرصه های زیادی موثر خواهند بود.

به گزارش ایمنا، اولین همایش تجلیل از خیرین دانشگاه اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه اصفهان و شهردار اصفهان برگزار شد.

کد خبر 330095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.