لزوم توجه به بخش خصوصی برای برون رفت از چالش‌های کشور

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه برون رفت از چالش های کشور همچون فقر و بی عدالتی توجه به بخش خصوصی و باور آن است، در همین راستا باید دولت به این نتیجه برسد که جز با واگذاری امور به مردم نمی تواند کشور را اداره کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی وقفچی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه فرش دستبافت اصفهان اظهار کرد: تنها راه برون رفت از چالش های کشور همچون فقر و بی عدالتی توجه به بخش خصوصی و باور آن است چراکه در هیچ کجای دنیا نمی بینید که دولت متولی امور باشد بلکه بیشتر نظارت کننده است.

وی ادامه داد: دولت های ما چه امروز و چه در گذشته تلاش کرده اند تا حقوق کارمندانشان را با دریافت مالیات تأمین کنند در حالی که بهره وری نیروی انسانی در کشور ما  کمتر از افغانستان است و از سویی دیگر کارمندان هم از این وضعیت ناراضی هستند.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید دولت به این نتیجه برسد که جز با واگذاری امور به مردم نمی تواند کشور را اداره کند. در زمینه تولید فرش نیز راهی جز این نداریم که نگاهی صادرات محور به آن داشته باشیم البته برای رسیدن به این هدف به عزمی ملی نیاز داریم که البته این مسأله در حال حاضر در دولت مشاهده نمی شود.

وی افزود: بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی، فراکسیون فرش و صنایع دستی با حضور ۲۱۲ نماینده است چراکه تنها جایگزین نفت را فرش و صنایع دستی می دانیم این درحالی است که استانداردسازی در این عرصه انجام نشده و در زمینه آموزش نیز دچار مشکل هستیم.

وقفچی یادآورشد: وزارت امور خارجه در سالهای اخیر تلاش هایی برای بهبود شرایط صادرات فرش ایرانی کرده است اما لازم است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس نیز در همکاری های گسترده، بسترهای مناسبی را برای این موضوع فراهم کنند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی با نرخ ۶ درصد برای حمایت از صنایع دستی و فرش در نظر گرفته شده که حداقل آن ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر آن ۳ میلیارد تومان است. از طرفی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع دستی متولی بیمه کردن بافندگان فرش هستند و دست وزارت رفاه از این مسأله کوتاه شده استت.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا شده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت خانه تبدیل شود که پس از این اتفاق می توان معاونت یا سازمانی را برای فرش تعریف کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما همیشه به دنبال مقایسه خود با گذشته بوده ایم در صورتی که آمار درستی در دست نداریم بنابراین بهتر است حرکت پرشتاب خود برای توسعه کشور را پیگیری کنیم.

کد خبر 330079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.