۲۰۰ مرکز آموزشی، پژوهشی و فناوری در فن بازار هفته پژوهش شرکت می کنند

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران گفت: بالغ بر ۲۰۰ مرکز آموزش عالی علمی و فناوری از بخش‌های دولتی و خصوصی حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مجید متقی‌طلب چهارشنبه در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری با اشاره به حضور ۱۹۳ دانشگاه و پارک علم و فناوری در هجدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از حضور یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور مالزی در این نمایشگاه خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه فن بازار، تنها فناوری‌هایی عرضه می‌شود که مورد ارزیابی قرار گرفته باشد گفت: در سال جاری ۱۹۳ دانشگاه، پارک علم و فناوری، مراکز رشد، فناوری‌های تولید شده را در سامانه‌ای به نام "ایران تک‌هاب" ثبت کرده‌اند و طرح‌های ثبت شده پس از ارزیابی‌های استاندارد انتخاب خواهند شد.

متقی طلب افزود: از ۱۹۳ مرکز ثبت‌نام کننده ،۸۶ دانشگاه، ۲۰ پژوهشگاه، ۳۳ پارک فناوری ،‌۱۹ مرکز رشد و ۱۵ سازمان اجرایی بوده است. ضمن آنکه وزارتخانه‌هایی چون جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

وی به میزان قراردادهای منعقد شده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال اول برگزاری فن بازار حجم قراردادهای تجاری‌سازی فناوری ۵ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال گذشته به ۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال نیز پیش بینی می‌شود این رقم از رشد قابل توجه‌ای برخوردارشود.

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه علاوه بر پژوهشگران و فناوران داخلی، مهمانان خارجی از کشورهای آذربایجان، پاکستان و قرقیزستان نیز حضور خواهند داشت اضافه کرد: علاوه بر آن با گروهی از سرمایه‌گذاران کشور مالزی برای حضور در این نمایشگاه مذاکره صورت گرفته است.

کد خبر 330027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.