تولید شیر در گلپایگان مقرون به صرفه نیست

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: باید جوانب کار برای دامداران در نظر گرفته شود تا تولید شیر در گلپایگان مقرون به صرفه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در دومین جلسه شورای راهبری خوشه محصولات لبنی گلپایگان، اظهار داشت: محصولی که به صورت عمده‌ در هر شهرستان تولید می‌شود به عنوان یک برند در نظر گرفته می‌شود.

وی بر نظارت کامل بهداشت محیط بر واحدهای تولیدات لبنی در راستای سلامت مردم تأکید کرد و افزود: برای شکل گیری محصول خوشه در شهرستان جلسات متعددی برگزار شده است.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: افراد تولید کننده محصولات لبنی  قطعأ با مشکلاتی مواجه هستند که  باید شواری راهبری مشکلات تولید کنندگان لبنی را بر طرف کند.

وی ابراز کرد: در گذشته  دامداری اشتغال اصلی مردم شهرستان بود اما با تغییر الگوی زندگی به دلیل عدم نگهداری و صرفه اقتصادی نسل گاو در حال انقراض است.

فراست با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی گلپایگان برای تولید فرآورده‌های لبنی نیازمند شیر هستند و باید تولید شیر در گلپایگان افزایش پیدا کند، افزود: باید جوانب کار برای تولید کننده  شیر در نظر گرفته شود تا تولید شیر در گلپایگان مقرون به صرفه شود و دامدار به پرورش گاو اشتیاق پیدا کند.

یکی از معضلات شهرستان امنیت تولید کنندگان شیر است

در ادامه مسعود غفاری با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۵۰ هزار رأس دام شهرستان تنها ۲۵ هزار رأس دام وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰درصد شیر مصرفی کارخانه‌های لبنی شهرستان از خارج شهرستان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرستان امنیت تولید کنندگان شیر است، بیان کرد: ماده اولیه کارخانه‌های لبنی محصول شیر که به عنوان برند گلپایگان است و افزایش کارخانه‌های لبنی معضل است زیرا شیر تولیدی باید ساماندهی شود و نیازمند پشتوانه قوی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان تأکید کرد: باید قیمت ثابت برای شیر تعریف شود تا از انقراض گاو  گلپایگان جلوگیری شود./

کد خبر 329985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.