تحقق ۸۷ درصدی درآمدهای مالیاتی در استان اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۹۰ یا ۹۵ درصد پرونده‌های مالیاتی در سال ۹۶ قطعی شد، گفت: در هشت‌ماهه گذشته چیزی حدود ۸۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراد امیری با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۹ درصد اختلافات مالیاتی را با اصناف حل کردیم که بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ بنا را بر این گذاشتیم که خود اصناف هر آنچه ابراز دارند بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی بیان کنند، افزو: اصناف اصفهان با استقبال از طرح خود اظهاری به کمک اقتصاد و درآمدهای عمومی کشور آمدند و در حدود ۹۵ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی را توانستیم با این طرح دریافت کنیم.

وی افزود: اصناف اظهارنامه مالیاتی را بر اساس چارچوبی تسلیم کرده و ارقام را نوشتند و به‌ صورت اقساط یا به‌ صورت یکجا مالیات پرداخت خواهند کرد؛ در سال جاری حداقل مشکل را با اصناف داریم و شاید چیزی در حدود ۲ یا ۳ درصد اصناف که در طرح خوداظهاری شرکت نکردند فقط مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۹۰ یا ۹۵ درصد پرونده‌های مالیاتی در سال ۹۶ قطعی شد، گفت: از اصناف و نیروهای اداره مالیاتی تشکر می‌کنم که توانستند این موضوع را به اطلاع مؤدیان برسانند، برگ قطعی پرونده‌های مالیاتی هم ظرف ماه گذشته صادر و به اصناف ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور لزوم انجام اقداماتی در راستای کمک به واحدهای تولیدی، ضروری است، بیان داشت: در سال جاری به تمام تولیدکنندگان اعلام شد که دفاتر و مدارک شما را می‌پذیریم، یعنی نخستین سالی است که در استان تمام دفاتر و مدارکی که مؤدیان مالیاتی نوشته و تحویل دادند را پذیرفتیم مگر اینکه خلاف آنچه مؤدیان اظهار کرده‌اند، بعدها بر اساس اسناد و مدارک ثابت شود.

وی ادامه داد: در صورت کشف اسناد و مدارکی به غیر از آنچه مؤدیان اظهار کرده‌اند، این موضوع توسط اداره امور مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؛ البته این طرح کمکی بود به اعتمادآفرینی، تأکید می‌کنم که در سال جاری در صورت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی همراه با اسناد و مدارک در رابطه با تولیدکنندگان مشکلی نخواهیم داشت.

امیری با بیان اینکه مشکلات مالیاتی عمدتاً مربوط به سنوات قبل است، گفت: پرونده‌ها در دادرسی‌های مالیاتی در حال انجام است و این هم از آن جهت بود که پرونده‌ها را به نتیجه برسانیم و مالیات‌های مربوطه وصول شود.  

وی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی بیان داشت: مؤدیان مالیاتی به‌ ویژه تولیدکنندگان در صورتی‌ که اصل مالیات خود را پرداخت کنند از  ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم استفاده می‌کنند، یعنی در واقع در صورت پرداخت اصل مالیات سنوات گذشته ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی بخشیده می‌شود و در صورت نداشتن توان پرداخت سنوات، تمهیداتی نیز در خصوص پرداخت به صورت اقساط بلندمدت اندیشیده شده است.  

مدیرکل امور مالیات استان اصفهان اضافه کرد: با این شیوه تاکنون موفق بوده‌ایم و رضایتمندی خوبی هم ایجاد شده است، همچنین با استقبال مؤدیان مالیاتی توانسته‌ایم درآمدهای مالیاتی و عمومی استان را هم تأمین کنیم، نسبت به کل رقمی که برای مالیات در کل سال در اصفهان پیش‌بینی کردند، در هشت‌ماهه گذشته چیزی حدود ۸۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای عمومی استان ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: درآمدهای عمومی شامل موارد متفاوتی می‌شود؛ جرائم راهنمایی و رانندگی، خرید نظام‌وظیفه، هزینه صدور گواهینامه‌ها و هر کار عمومی دولتی که معمولاً مبالغ آن به حساب‌های دولتی واریز می‌شود تحت عنوان درآمدهای عمومی است، یک‌ بخشی از درآمدهای عمومی هم درآمدهای مالیاتی است که حدود ۹۵ درصد درآمدهای عمومی را  به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 329967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.