رؤیای دراز و اقامت کوتاه

علاوه بر سرمربی حال حاضر استقلال خوزستان، سه بازیکن فعلی این تیم هم امروز در ورزشگاه نقش‌جهان رویارویی با تیم فصل قبلشان را تجربه خواهند کرد. وجه اشتراک این چهار نفر آن است که هیچ‌یک توفیق اقامت بلندمدت در نصف‌جهان را پیدا نکردند.

به گزارش ایمنا، سپاهان در حالی در چهاردهمین هفته از لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که چهار نفر از کسانی که در حال حاضر در اردوگاه رقیب به سر می‌برند فصل پیش در جمع طلایی‌پوشان حضور داشتند. وجه اشتراک این نفرات که شامل سرمربی و سه بازیکن تیم اهوازی است این است که در سپاهان به همه آنها تقریباً خیلی زود درب خروج نشان داده شد.

عبدالله ویسی: مأموریت ۳۰۰ روزه نافرجام

بدون ذره‌ای تردید عبدالله ویسی چهره ویژه دیدار طلایی‌پوشان اصفهانی و آبی‌های اهوازی است. ویسی پس از قهرمان کردن استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، از ابتدای لیگ شانزدهم هدایت سپاهان را بر عهده گرفت تا پس از سابقه بازی در این تیم اصفهانی، به آرزوی دیرینه خود برسد و تجربه سرمربیگری در این تیم را هم به کارنامه کاری‌اش بیفزاید.

ویسی قصد داشت تا برنامه‌ای را که با موفقیت در استقلال خوزستان پیاده کرده بود در سپاهان هم اجرایی کند. از این رو، در بدو ورود به اصفهان عذر برخی ستاره‌ها و بازیکنان باسابقه سپاهان را خواست و جوانگرایی را در دستور کار قرار داد. آنچه در تیمی نه چندان مدعی و باسابقه اندک در لیگ برتر به خوبی جواب داده بود اما در تیم همیشه مدعی، پُرطرفدار و پُرستاره سپاهان مؤثر واقع نشد تا این مربی پس از چند ماه به تلخی از تیم محبوبش جدا شود.

این مربی خوزستانی از سوم خرداد ۹۵ تا بیست‌وهفتم اسفند همان سال به مدت ۲۹۸ روز رسماً سرمربی سپاهان محسوب می‌شد و ظرف این مدت در ۲۹ مسابقه رسمی شامل ۲۴ هفته از لیگ شانزدهم و پنج بازی از جام حذفی هدایت تیم اصفهانی را بر عهده داشت. البته او در آخرین بازی که دیدار با سیاه‌جامگان از هفته بیست‌وپنجم لیگ شانزدهم بود به خاطر بیماری و پشت سر گذاشتن عمل جراحی طلایی‌پوشان را همراهی نکرد و سرمربی غایب تیمش بود تا اینکه به فاصله کوتاهی پس از ترخیص از بیمارستان به همین بهانه از سپاهان کنار گذاشته شد و جای خود را به زلاتکو کرانچار داد.

موسی کولیبالی: خرید خوب و مازاد بد

این مدافع اهل مالی که یکی از ارکان اصلی قهرمانی شگفت‌انگیز و غیرمنتظره استقلال خوزستان در لیگ شانزدهم به حساب می‌آمد پس از این دستاورد بزرگ همراه با عبدالله ویسی از اهواز به اصفهان کوچ کرد. موسی که هنوز هم یکی از گرانقیمت‌ترین مدافعان لیگ برتر محسوب می‌شود را می‌توان یکی از بهترین خریدهای ویسی در نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته به حساب آورد همچنانکه بی‌میلی زلاتکو کرانچار نسبت به تمدید قرارداد این بازیکن را باید یکی از موارد تعجب‌برانگیز نقل و انتقالات امسال برشمرد. هنوز هم کسی به درستی نمی‌داند چرا مرد کروات این مدافع تنومند را که فصل قبل در اکثر قریب به اتفاق دیدارهای سپاهان حضور داشت نخواست.

کولیبالی در زمان حضورش در اصفهان در ۳۴ مسابقه رسمی شامل ۲۹ هفته از لیگ شانزدهم و پنج مرحله از جام حذفی برای سپاهان به میدان رفت و ۲ گل نیز به ثمر رساند.

طالب ریکانی: آبادانی غریب در نصف جهان

برخلاف ویسی و کولیبالی که با دستاورد خارق‌العاده و رؤیایی قهرمانی با استقلال خوزستان به سپاهان پیوستند ریکانی پس از پشت سر گذاشتن تجربه تلخ سقوط با استقلال اهواز به نصف جهان آمد. طالب تا پیش از آنکه پیراهن سپاهان را در لیگ شانزدهم بر تن کند خارج از خوزستان بازی نکرده بود و به همین دلیل از همان ابتدا در این باره تردیدهایی وجود داشت که او برای تیم اصفهانی خرید خوبی از آب دربیاید. این هافبک آبادانی فصل پیش در ۱۷ مسابقه رسمی شامل ۱۴ هفته از لیگ شانزدهم و سه دور از جام حذفی برای سپاهان بازی کرد و ۲ گل نیز به ثمر رساند.

ریکانی پس از آنکه کرانچار جای ویسی را روی نیمکت سپاهان گرفت دیگر هرگز فرصت بازی برای تیم اصفهانی را پیدا نکرد و در پایان فصل نیز از جمع طلایی‌پوشان جدا شد تا مجدداً به سرمربی فصل قبل خود ملحق شود و باز هم پیراهن یک تیم خوزستانی را بر تن کند.

فرید بهزادی کریمی: با جلال آمد، تنهایی رفت

این هافبک اهل شهرضا به این دلیل یکی از بهترین خریدهای سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی پارسال محسوب می‌شد که به عنوان یکی از درخشان‌ترین بازیکنان لیگ پانزدهم به جمع طلایی‌پوشان پیوست. او همراه با جلال‌الدین علی‌محمدی از صبا به سپاهان آمد اما برخلاف او حضورش در اصفهان فراتر از یک فصل نرفت. فرید عجیب‌ترین نامی بود که کرانچار در پایان لیگ شانزدهم در لیست مازاد سپاهان قرار داد.

این هافبک اصفهانی در ۳۲ مسابقه رسمی شامل ۲۷ هفته از لیگ شانزدهم و پنج مرحله از جام حذفی برای سپاهان به میدان رفت. کریمی در این مدت چهار گل زد و سه مرتبه هم پاس گل داد.

عجیب آنکه بهزادی کریمی در همین چند ماه پس از جدایی از سپاهان ۲ بار تیم عوض کرده است. او در نقل و انتقالات تابستانی اول به صنعت نفت آبادان رفت اما پس از تنها پنج هفته در این تیم به مشکل برخورد و به استقلال خوزستان پیوست تا مثل ریکانی و کولیبالی پس از وقفه‌ای کوتاه، در اهواز به سرمربی فصل پیش خود در سپاهان ملحق شده باشد.


 

/صبا خیابانی/

کد خبر 329957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.