به جای پسرم بودم «ژن خوب»را مطرح نمی‌کردم

رئیس فراکسیون امید با تأکید بر اینکه مسائل حاشیه ای نباید مطرح شود گفت: انقلاب اسلامی در راستای حذف این موضوعات انجام شد. هیچ فردی بر دیگری مزیت ندارد. به جای پسرم بودم موضوع ژن خوب را مطرح نمی کردم.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر. محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در نشست خبری به مناسبت سالروز مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات پسرش در خصوص ژن خوب گفت:  آقازادگی موضوعی نیست که امروز بخواهم در مورد آن صحبت کنم. انقلاب اسلامی در راستای حذف این موضوعات انجام شد. هیچ فردی بر دیگری مزیت ندارد. عارف تصریح کرد: معتقدم بحث های حاشیه ای نباید مطرح شود و اگر به جای پسرم بودم این موضوع را مطرح نمی کردم.

رئیس فراکسیون امید افزود: نباید به سمت تفریط برویم که یک فرد توانا به دلیل وابستگی به شخصی خاص از حقوق فردی اش محروم شود. باید به اسلام، قانون و اخلاق عمل کرد. وی اظهار داشت: وقتی معاون اول شدم و به نهاد ریاست جمهوری آمدم، دیدم که پسرخاله ام مسئول دفتر آقای ابطحی است. از وی خواستم که به یزد بازگردد. در طول ۳۷ سال مسئولیتم هیچگاه نزدیکان خود را به کار نگمارده ام.

 رئیس فراکسیون امید گفت: در انتخابات شوراها، زمانی که حقش بود در لیست قرار گیرد به دلیل وابستگی اش به شخص خاص رد کردیم تا فردا حرف و حدیثی نباشد. جو جامعه به گونه ای  است که برخی نخبگان به خاطر همین حرف و حدیث ها از خارج از کشور پس از اتمام تحصیلات باز نمی گردند.

عارف گفت: فراکسیون امید با شعار اعتدال و امید روی کار آمد و همکاران من به خاطر پایبندی به این شعار از منافع بخشی و جناحی خود عبور کردند. تعامل را از اهداف خود می دانیم. رئیس فراکسیون امید در خصوص گفتگوی ملی اظهار داشت: گفتگوی ملی را از مهر سال گذشته در نطق آقای مازنی آغاز کردیم، عجله نداریم و می خواهیم در مجلس این جهت گیری و ضرورت گفتگوی ملی نهادینه شود. وی با بیان اینکه جریانات نظام در اصول و ارزش ها با هم چالش ندارند، گفت: در این مدت از نظارت بر مجلس هم غافل نبودیم و ساز و کارهای نظارتی را دنبال کرده ایم.

مجلس دهم از آرام ترین مجالس دوران انقلاب است

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد امید و آرامش در جامعه گفت: اگر مجلس دهم را با مجلس نهم مقایسه کنیم، می توان گفت مجلس دهم از آرام ترین مجالس است و به آینده و اصلاح امور امیدوار است.

وی عملکرد دولت را قابل قبول دانست و گفت: امیدواریم دولت در زمینه اقتصادی و حل آسیب های اجتماعی مصمم تر عمل کند.

عارف خطاب به خبرنگار اصلاح طلب: از طرف مردم صحبت نکنید

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر سرخوردگی امید مردم به دلیل عملکرد فراکسیون امید خطاب به خبرنگار اظهار داشت: شما از طرف مردم صحبت نکنید. در ماه های ابتدایی تشکیل مجلس دهم در مورد ناکارآمدی فراکسیون امید صحبت شد؛ اما اقدامی که مردم در اردیبهشت ماه سال ۹۶ در رای به لیست شورای شهر انجام دادند، نشان داد که سرخوردگی وجود ندارد.  وی ادامه داد: در شورای شهر تهران، یک دست هستیم و حتما باید پاسخگو باشیم. در مجلس هم در حد توان و وسع خود عمل می کنیم.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات کمیته رفع حصر گفت: هفت کمیته تخصصی در فراکسیون امید بر حسب ضرورت تشکیل شده است؛ پس از زلزله کرمانشاه کمیته بحران را تشکیل دادیم، در جریان بررسی برنامه ششم کمیته محصولات تراریخته تشکیل شد در مورد برخورد با دانشجویان در دانشگاه ها کمیته هایی تشکیل شد اما اطلاع رسانی نشد چون می خواهیم مسائل حل شود. وی ادامه داد: در مورد حصر نیز بنای ما بر این است که مسائل رسانه ای نشود. الگوی منطقی در این خصوص دیده شده است. افرادی با محصورین دیدار داشته اند سه نفر برای دیدار با آقای کروبی انتخاب شده اند که دو نفر با ایشان دیدار کرده اند و یک نفر دیگر هم دیدار خواهد کرد برای گفتگو با آقای موسوی نیز سه نفر انتخاب شده اند نگاه ما به این موضوع ملی است.

کسانی که احمدی‌نژاد را به عرش خدا بردند اکنون موظفند پاسخگو باشند

نماینده مردم تهران در خصوص اظهارات اخیر احمدی نژاد گفت: در مورد آقای احمدی نژاد مخالف رسانه ای شدن این مسائل هستیم. باید هر چه سریع تر این اظهارات جمع شود، مردم مسئولان را سر و ته یک کرباس می دانند و فرقی بین آن ها نمی گذارند. رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: در مورد اظهارات احمدی نژاد هم ۸۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور تذکر دادند. همچنین از محدودیت های جدیدی که برای آقای خاتمی ایجاد شده گله کردیم که مسئولان جواب دادند محدودیت جدیدی نبوده است.

محمدرضا عارف همچنین گفت: کسانی که احمدی‌نژاد را به عرش خدا بردند چه شد که سکوت کرده‌اند، زمانی چه تعاریفی می‌کردند، اکنون موظفند پاسخگو باشند. وی در خصوص اظهارات احمدی نژاد گفت: پیش از آغاز جلسه مجمع یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اظهارات آقای احمدی نژاد تذکر داد، وی هم در جلسه حضور داشت؛ اما پاسخی نداد.

عارف در خصوص نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این خصوص بعد از انتخابات مجلس تصمیم گیری می کنیم. رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: ائتلاف امید در شرایطی شکل گرفت و من افرادی را تایید کردم که می دانستم در مجلس با ما نخواهند بود و حتی رو به روی ما خواهند ایستاد اما در آن شرایط کار درستی انجام دادیم. برخی افراد گزینه هایی را پیشنهاد می دادند تا پس از مدتی ناکارآمدی فراکسیون امید را با ریزش آرا نشان دهند.

نماینده مردم تهران در خصوص کاهش نظارت و قانون گذاری در مجلس دهم گفت: نباید آرامش را تلقی به بیکاری و بی انگیزگی کرد. در شرایط آرامش بهتر می توان جلو رفت، کیفیت سوالات و تذکرات افزایش یافته است. دوستان از سوالاتی که ممکن است جزیی باشد و با یک تلفن حل می شود عبور می کنند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: مجلس دهم درگیر نوشتن برنامه ششم توسعه شد و یکی از دلایلی که طرح ها و لوایح در این مجلس کمتر بود همین موضوع بود. در خصوص لوایح نیز دولت ها در سال های اول و دوم مهم ترین لوایح خود را ارائه می دهند. به همین دلیل در مجلس دهم لوایح مهمی ارائه نشده است.

شرط عارف برای ائتلاف مجدد با اعتدالیون/نمی توان تا درب مجلس ائتلاف کرد

عارف در خصوص عدم ائتلاف امید و اعتدال در سال ۹۸ و ابراز نگرانی پیرامون برنده شدن طیف سوم گفت: جریانات سیاسی در شرایط خاص باید ائتلاف کنند، در مجلس لیست ما ائتلافی بود اما در شورای شهر لیست ما صرفا اصلاح طلبانه بود.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه گفتمان اصلاحات اهل تفاهم است، گفت: جریان اصلاحات در بسیاری از مقاطع حساس از منافع حزبی و جریانی خود عبور کرده است اما نمی شود یکی با تبلیغات و سرمایه ما به مجلس وارد شود اما تا درب مجلس با ما باشد و بعد از آن در جریان دیگری قرار گیرد اگر ائتلافی شد باید بعد از پیروزی نیز ادامه یابد.

طرح حذف اعدام ها از سوی فراکسیون امید ارائه شد

نماینده مردم تهران در واکنش به سوال خبرنگار اصلاح طلب در خصوص عدم ارائه طرح از سوی فراکسیون امید گفت: طرح های زیادی از سوی فراکسیون امید مطرح می شود که اصرار داریم بقیه نمایندگان نیز آن را امضا کنند، طرح حذف اعدام ها از سوی فراکسیون امید ارائه شد.

رضایت اصول گرایان از ترکیب دولت خیلی بیشتر است؛ اما ما هم از ان حمایت می کنیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: ایجاد کمیته چیدمان مدیران شهری را تکذیب می کنم. روش ما انتخاب مدیران شهری نیست. این امر بر عهده شهرداری است. وی ادامه داد: شورا برای بررسی مهم ترین مسائل تهران شامل بافت های فرسوده، آب، مدیریت بحران و آسیب های اجتماعی، کمیته مشترکی را تحت عنوان شورای پنجاه نفره تشکیل داده است. عارف در مورد لیست شورای شهر تهران نیز گفت: در هر دو دوره، انتخاب ما برای چینش لیست ها حزبی نبوده است و به هیچ حزبی سهم نداده ایم. انتخاب ما جریانی بوده است؛ در شورای شهر هم به ۱۵۰ نفر رسیدیم که همه توقع داشتند در لیست حضور داشته باشند و بعد از آنکه لیست اصلی ارائه شد، انتقادات شروع شد.

وی اظهار کرد: اما زمانی که لیست های موازی ارائه شد مردم به لیست ما اعتماد کردند، روش ما برای انتخاب اعضا وحی مُنزَل نیست و در مورد شیوه انتخاب افراد تعصب نداریم. نماینده مردم تهران در خصوص اظهارات شب گذشته روحانی مبنی بر اینکه دولت فراگیر تشکیل داده ایم گفت: رضایت اصول گرایان از ترکیب دولت خیلی بیشتر است اما موضع ما همچنان حمایتی است.

مخالفت دولت با قانون گذاری در مورد حقوق شهروندی/منشور کافی است

وی در خصوص تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی گفت: یکی از مباحث جدی ما حقوق شهروندی است، منشور حقوق شهروندی باید تبدیل به قانون شود؛ اما گویا نظر دوستان دولت این است که همان منشور کافی است. عارف در خصوص عدم ارائه لیست اعضای فراکسیون امید گفت: یکی از دلایل تامل در ارائه لیست فراکسیون امید ملاحظاتی است که برخی دوستان داشتند، سعی کردیم این ملاحظات رفع شود، به دنبال اجماع در میان اعضای فراکسیون بودیم.

کد خبر 329937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.