اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون دکتری ۹۷ منتشر شد/ ۱۱ آذر ماه آخرین فرصت تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ منتشر شد و داوطلبان می توانند نسبت به ویرایش و ثبت نام جدید در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان صورت می گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ تا شنبه ۱۱ آذر ماه تمدید شده، داوطلبان می توانند با توجه به اصلاحات دفترچه و اطلاعیه های سازمان سنجش در تاریخ های ۵ و ۷ آذر نسبت به ثبت نام جدید و ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی خود اقدام کنند.
توکلی با بیان اینکه تا ساعت ۸ صبح امروز(چهارشنبه) تعداد ۱۳۵ هزار و ۳۸۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند، افزود: آزمون دکتری سال ۹۷ در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته برگزار می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش یادآور شد: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال اقدام کنند؛ همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال اقدام کنند.
وی با بیان اینکه براساس ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند، تصریح کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

۱۱ آذر ماه آخرین فرصت تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶
توکلی با بیان اینکه داوطلبان انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ۱۱ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: با توجه به درخواست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا می شود. 
وی افزود: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند. 
وی با بیان اینکه بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، یادآور شد: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند و در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ظرفیت پذیرش ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 329903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.