برابری از امکانات شهری یک اصل مسلم برای تمام شهروندان است

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و رییس مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه هیاتی از اعضای جامعه ارامنه و خلیفه گری اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

قدرت الله نوروزی در این دیدار با بیان اینکه ما فارغ از ویژگی های دینی و مذهبی تمام شهروندان اصفهان را شهروندانی برابر و برخوردار از امکانات شهری می دانیم، اظهار کرد: همانطور که دین اسلام توصیه کرده تمام انسان ها فارغ از هر دین و آیینی از کرامت ذاتی یکسان برخوردار هستند و معتقدم با این نگاه ادیان و مذاهب می توانند فرصتی برای توسعه شهر باشند.

برابری از امکانات شهری یک اصل مسلم برای تمام شهروندان از هر دین و آیین

وی اصفهان را شهری برخوردار از تمدن و ادیان مختلف دانست و تصریح کرد: با این ویژگی می توانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته و برای حل مسائل و مشکلات شهر گفت و گو کنیم.   

شهردار اصفهان ادامه داد: هر دو گروه مسلمانان و ارامنه ساکن در شهر به اصفهان تعلق خاطر داشته و هر دو اصفهان را دروازه گفت و گوی تمدن ادیان می دانند.

وی با بیان اینکه نزد من هیچ تفاوتی میان ارامنه اصفهان و سایر شهروندان اصفهانی وجود ندارد، افزود: برابری از امکانات شهری یک اصل مسلم برای من در شهرداری اصفهان است.

ارامنه بیش از ۹۰ شهید تقدیم ایران کرده اند

نوروزی تاکید کرد: ارامنه اصفهان با تقدیم حدود ۹۰ شهید به اسلام و انقلاب دین خود را در سخت ترین شرایط کشور به ایران ادا کرده اند، علاوه بر این زندگی ارامنه در اصفهان در طول تاریخ یک زندگی شرافتمندانه بوده و شهروندان اصفهانی هیچگاه از حضور ارامنه در اصفهان دچار خسران و زیان نشده اند.

لزوم فراهم شدن فرصت های گردشگری از سوی شورای خلیفه گری

وی با بیان اینکه فرصت و امکان ارتباط با خارج از ایران برای شورای خلیفه گری ارامنه بیشتر فراهم است، اضافه کرد: با وجود این امکان، باید زمینه های لازم برای حضور هر چه بیشتر از گردشگران مسیحی و ارامنه در اصفهان فراهم شود تا صنعت گردشگری اصفهان هر چه بیشتر رونق یابد. ما در شهرداری اصفهان آمادگی لازم برای فراهم کردن این گونه فعالیت ها را دارا می باشیم.

شهردار اصفهان ابراز داشت: ارامنه می توانند در ساخت شهر اصفهان در تمام زمینه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.

ارامنه در رفاه و آزادی کامل در ایران فعالیت می کنند

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز دیدار با شهردار اصفهان را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: شهرداری نهادی است که به طور مستقیم با مردم سروکار داشته و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم گام هایی برای شهر اصفهان برداریم.

 وی با بیان اینکه برنامه هایی برای رونق گردشگری در اصفهان داریم، تصریح کرد: برنامه هایی توریستی مانند هتل سازی، احیای خانه های قدیمی و تبدیل آن به اقامتگاه و برنامه هایی نیز برای قبرستان ارامنه داریم تا با استفاده از این موارد بتوانیم زمینه های ورود هر چه بیشتر گردشگر به شهر اصفهان را فراهم کنیم.

اسقف سپیان کاشچیان ادامه داد: ما در حال زندگی در مملکتی اسلامی با رفاه و آزادی کامل هستیم بنابراین ارامنه و تشکیلات آن می تواند محلی برای تبلیغ جمهوری اسلامی در مقابل رجزخوانی های امپریالیسم باشد.   

 وی اضافه کرد: ارامنه خدمات زیادی در طول تاریخ به ایران و اصفهان داشته اند و ما قصد داریم این خدمات و همفکری را همچنان با شهر اصفهان ادامه دهیم.

کد خبر 329820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.