ارایه تخفیف ۷۰ درصدی عوارض ساختمانی برای ساکنان بافت فرسوده

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: نزدیک به ۲۳۰۰ بافت فرسوده در شهر وجود دارد از همین رو به منظور تشویق شهروندان به نوسازی منازل خود در این نوع بافت ها، شهرداری اصفهان تخفیف ۷۰ درصدی برای تراکم ساختمانی در بافت فرسوده پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادرآخوندی در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهار کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد از بودجه شهرداری به تراکم مسکونی و ساخت و ساز وابسته است.

وی در ادامه افزود: در زمان رونق اقتصادی از بسته های تشویقی کمتر استفاده و بیشتر سعی می شود در این زمان درآمد خوبی برای شهرداری کسب تا ذخایری برای اداره شهر در زمان رکود اقتصادی باشد.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: اما در سال هایی که شهر با رکود اقتصادی مواجه است برای رونق شهر در حوزه اشتغالزایی و درآمدی بسته های تشویقی تعریف می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتظار داشتیم سالجاری پایان رکود اقتصادی باشد و رونقی در بازار مسکن ایجاد شود اما به دلیل انتخابات در نیمه اول سالجاری این امر محقق نشد، ادامه داد: از همین رو به پیشنهاد شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر یک بسته تشویق برای کاهش بار انبوه سازان و سرمایه گذاران در بخش مسکن در نظر گرفته شد.

آخوندی گفت: در این راستا طرح بسته تشویقی امسال همزمان با آغاز ماه ربیع الاول به شهروندان ارائه شد.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سالجاری بسته تشویقی در ۳ دوره زمانی ارائه می شود، اضافه کرد: در دوره ۳۰ روزه بسته تخفیفی ۳۵ درصد، دوره  ۴۵ روزه بسته تخفیف ۳۰ درصد و در دوره ۴۳ روزه بسته تشویقی ۲۵ درصدی به شهروندان اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه فردی که برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه می کند، می تواند در بخش تراکم پروانه ساختمان از بسته تشویقی استفاده کند، تاکید کرد: همچنین  ۳۵ درصد بسته تخفیفی به ۲ بخش ۲۰ درصد و ۱۵ درصد تقسیم می شود که ۱۵ درصد تخفیف شامل تمام شهروندان می شود و آنان می توانند در بخش تراکم  ۱۵ درصد از حساب متقاضی کسر می شود.

 مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه برای احیا بافت فرسوده شهر اصفهان بسته تشویقی بسیار بی نظیری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: نزدیک به ۲۳۰۰ بافت فرسوده در شهر وجود دارد از همین رو به منظور تشویق شهروندان به نوسازی منازل خود در این نوع بافت ها، شهرداری اصفهان تخفیف ۷۰ درصدی برای تراکم ساختمانی در بافت فرسوده پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق ۳، ۶، ۸ ،۱۱  و ۱۴ بافت فرسوده وجود دارد، گفت: همت آباد یکی از محله های فرسوده منطقه ۶ شهرداری اصفهان است که باید به آن نگاه جدی شود.

آخوندی با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث ایجاد بافت فرسوده شده است، تاکید کرد:تمام شرایط برای شهروندانی که قصد احیا بافت فرسوده منازل خود را دارند فراهم شده، همچنین سازمان نوسازی و بهسازی تسهیلات خوبی برای احیا بافت فرسوده پیش بینی کرده است.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: سال گذشته بسته تشویقی در مهر ماه آغار که در ماه اول به دلیل عدم آشنایی شهروندان طرح با استقبال خوبی رو به رو نشد اما در پایان سال زمانی که این بسته تشویقی برای آنان به خوبی تعریف شد بسیاری از شهروندان برای استفاده از این بسته تشویقی به شهرداری مراجعه کردند و اما در سالجاری افراد نسبت به این بسته تشویقی آگاه هستند و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی شده است.

آخوندی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه اندازی سیستم سرای ۸ ، گفت: با استفاه از این سیستم محاسبات به صورت شفاف انجام و در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.

کد خبر 329796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.