تیم اصفهانی صدرنشین را در تهران عوض می‌کند؟

پرسپولیس برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول و ذوب‌آهن برای ماندن در نیمه بالایی به امتیازات دیدار رو در رو برابر یکدیگر نیاز دارند.

به گزارش ایمنا، در مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر از ساعت ۱۵ روز جمعه ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. قرمزپوشان تهرانی در هفته سیزدهم دستاورد بزرگی کسب کردند و دوئل بالانشینان را در خانه پارس جنوبی از این حریف بردند و به هفت هفته صدرنشینی پی‌درپی رقیب تازه‌واردشان پایان دادند. با این وصف، شاگردان برانکو از این پس باید نه فقط از عنوان قهرمانی فصل پیششان دفاع کنند که از جایگاه فعلی خود نیز محافظت کنند. در اولین گام از این مأموریت دشوار آنها حریف سرسختی چون ذوب‌آهن را پیش روی خود می‌بینند.

برخلاف پرسپولیس که پس از بازگشت به صدر جدول هفته خوشی را پشت سر گذاشته اوضاع در روزهای اخیر بر وفق مراد سبزپوشان اصفهانی نبوده است زیرا آنها با گلی که در دقایق پایانی دیدار با فولاد از هفته سیزدهم لیگ برتر دریافت نمودند باخت تلخی را در ورزشگاه نقش جهان تجربه کردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی دیگر امیدی ندارند که تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نیم‌فصل در بین مدعیان قرار بگیرند و اگر نتوانند در این ۲ هفته باقیمانده از دور رفت به اندوخته امتیازی‌شان بیفزایند حتی سقوط‌شان به نیمه پایینی جدول چندان اتفاق دور از ذهنی نخواهد بود. از آنجا که قرار گرفتن ذوب‌آهن در بین مدعیان تا اطلاع ثانوی مقدور نیست سبزپوشان باید مراقب باشند تا از یک تیم میانه‌جدولی به تیمی پایین‌جدولی تغییر وضعیت ندهند به خصوص که با توجه به امتیازات زیادی که آنها در هفته‌های گذشته از دست داده‌اند فاصله خیلی مطمئنی هم با تیم‌های پایین‌جدولی ندارند.

آخرین رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی به هفته ماقبل پایانی لیگ گذشته و زمانی برمی‌گردد که ۲ تیم نهم اردیبهشت سال جاری به تساوی پُرگل سه بر سه برابر یکدیگر رضایت دادند. در آن مقطع، پرسپولیس قهرمانی خود در لیگ شانزدهم را قطعی کرده بود اما کورس رقابت نفسگیر ذوب‌آهن با تیم همشهری برای کسب سهمیه پلی‌آف احتمالی لیگ قهرمانان همچنان ادامه داشت. تقسیم امتیاز با پرسپولیس در آن مسابقه برای ذوب‌آهن موقتاً به قیمت از دست دادن رتبه چهارمی به نفع سپاهان تمام شد هرچند که در نهایت این تیم جایگاه خود را پس گرفت.

اگرچه تکرار نتیجه هفت ماه قبل به احتمال زیاد به منزله تداوم صدرنشینی پرسپولیس خواهد بود اما قرمزهای پایتخت امیدوارند تا این بار میهمان اصفهانی را دست خالی به خانه بدرقه کنند و جایگاهشان را در بالاترین نقطه جدول بیش از پیش مستحکم نمایند. در عوض، سبزپوشان اصفهانی در صورتی که بتوانند از میزبانشان در ورزشگاه آزادی امتیاز بگیرند راه را برای بازگشت پارس جنوبی به صدر فراهم می‌کنند که کاملاً همزمان با این مسابقه و چند کیلومتر آنطرفتر در پایتخت به مصاف تیمِ نه چندان آماده نفت تهران می‌رود.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگی ولژیانی، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، اسماعیل شریفات، مرتضی تبریزی و استنلی سوارز

کد خبر 329790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.