تفاهم نامه همکاری اداره پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا با دانشگاه اصفهان امضاء شد

اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا با دانشگاه اصفهان در زمینه های فناوری و تحقیقاتی همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان،  پروفسور 'پاتریک چایلد' معاون اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا و 'نینکه بوسمن' مشاور معاون مدیر کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا با دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.
رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه در انجام پژوهش های نوین در عرصه داخلی و بین المللی گفت: بسیاری از دانشگاه های خارجی بدنبال ایجاد تعامل و همکاری با دانشگاه های ایران بویژه دانشگاه اصفهان هستند.
طالبی به برگزاری 2 دوره کنفرانس سه جانبه بین دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان اشاره و آن را دستاوردی بسیار خوب، برای هر سه دانشگاه قلمداد کرد.
پاتریک چایلد نیز در این دیدار گفت: اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا خود مجری انجام تحقیقات نیست بلکه نقش حمایتی از محققان دارد. 
وی اولویت فعلی اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا را انجام تحقیقات در زمینه مهاجرت و انرژی های نوین دانست. 
وی با بیان اینکه در دیگر زمینه ها نیز امکان همکاری وجود دارد، اظهار کرد: محققان داشگاه اصفهان می توانند با مراجعه به سایت Horizon 2020 Participant Portal اطلاعات مورد نیاز در مورد چگونگی تنظیم پروپوزال ها، مهلت ارسال پروپوزال و زمینه های پژوهشی را دریافت کنند.
همچنین در این جلسه علاوه بر معرفی دانشگاه اصفهان و دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و ظرفیت های آن در زمینه پژوهش های نوین، کاربردی و مطابق با استاندارد های بین المللی، به مشکل هایی مانند اخذ ویزا برای استادان و دانشجویان اشاره و درخواست حل آنها از طریق اتحادیه اروپا مطرح شد.
در این جلسه، دکتر نصیری مفخم به عنوان نماینده دانشگاه اصفهان در ارتباط با کمیسیون اروپا معرفی شد.
پاتریک چایلد معاون اداره کل پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا اواخر آبان و اوایل آذر امسال به ایران سفر کرد و با تعدادی از مسئولان از جمله قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل دیدار داشت.
وی در این دیدارها، آمادگی اتحادیه اروپا را برای گسترش مشارکت پژوهشگران ایران در برنامه چشم‌انداز 2020 اتحادیه اروپا و همچنین شورای پژوهشی اروپا اعلام کرد. 

کد خبر 329742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.