شرکت وینسی طرح‌های مقدماتی توسعه فرودگاه اصفهان را آماده کرده است

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با تاکید بر اینکه تحویل زمین برای توسعه فرودگاه از دست ما خارج است، گفت: شرکت وینسی طرح های مقدماتی خود را جهت توسعه فرودگاه اصفهان آماده و ارائه کرده اما موضوع اصلی، تحویل زمین برای کار کردن در آن بوده که هنوز مهیا نشده است.

حسن امجدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون روند فعالیت شرکت وینسی در راستای توسعه فرودگاه اصفهان، اظهار داشت: شرکت وینسی طرح های مقدماتی خود را جهت توسعه فرودگاه اصفهان آماده و ارائه کرده است اما موضوع اصلی، زمینی است که باید بر روی آن کار کند اما هنوز مهیا نشده است.

وی در توضیح بیشتر این مطلب، بیان داشت: طی دو سال گذشته موضوع توسعه و رسیدن فرودگاه اصفهان به جایگاه اصلی خود با محدودیت های شدیدی مواجه بود اما پیگیری های استاندار سابق، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت دفاع و ... در نهایت در تاریخ ۱۳ شهریور امسال منجر به صورت جلسه ای برای عقد تفاهم نامه جهت تحویل اراضی مورد نیاز شد.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان افزود: در این راستا قرار است در تفاهم نامه نهایی ۴۰۰ هکتار از اراضی ارتش تحویل فرودگاه شهید اصفهان شود، که مقدمات کار آن در حال اجراست.

تحویل زمین برای توسعه فرودگاه از دست ما خارج است

وی در پاسخ به این سوال که هفته گذشته در نشست خبری مه آبادی در اصفهان سخنانی مبنی بر خبرهای خوش برای توسعه فرودگاه اصفهان مطرح شد، گفت: زمان مهیا شدن و تحویل زمین برای توسعه فرودگاه از دست ما خارج است اما تفاهم در این خصوص انجام شده که باید اجرایی شود.

امجدی تاکید کرد: استاندار سابق و همچنین استاندار جدید اصفهان پیگیر توسعه فرودگاه اصفهان بوده و هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد تحویل ۴۰۰ هکتار اراضی ارتش به فرودگاه اصفهان و به دنبال آن ورود شرکت وینسی برای اجرای پروژه توسعه فرودگاه باشیم.

ترمینال پروازهای خارجی محدودیت فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان در خصوص طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات فرودگاه اصفهان محدودیت ترمینال پروازهای خارجی است که متاسفانه علیرغم اینکه فرودگاه اصفهان بعد فرودگاه امام خمینی و مشهد، سومین فرودگاه در پذیرش مسافران به مقصد و مبدا پروازهای خارجی است، با داشتن ۶ هزار مترمربع فضا یکی از محدودترین ترمینال های پرواز خارجی را دارد.

وی افزود: در یکی از برنامه های میان مدت فرودگاه اصفهان قرار شد در قالب یک قرارداد، ترمینال پروازهای خارج آن به ظرفیت دو برابر موجود توسعه یابد.

امجدی اظهار داشت: در این راستا قراردادی سال گذشته منعقد و مطالعات آن انجام شد و قرار است ترمینالی ۶ هزار متری در بازه زمانی ۱۵ ماه ساخته شود که در مجموع ظرفیت ترمینال پروازهای خارجی به بیش از ۱۵ هزار متر مربع افزایش یابد.

وی بیان داشت: روند اجرایی پروژه مثبت و مطابق برنامه زمان بندی خود پیش می رود و امیدواریم در زمان مقرر خدماتی را که به صورت فشرده در ۶ هزار متر مربع ارائه می شد، توسعه دهیم.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان تاکید کرد: مبلغ قرارداد منعقد شده علاوه بر ترمینال، تاسیسات مربوطه و ساختمانی دیگر معادل ۲۴ میلیارد تومان است.

استقرار دو هواپیمای جدید "ای تی آر" در فرودگاه اصفهان

وی در ادامه در خصوص ورود هواپیماهای جدید به کشور و اینکه سهم اصفهان از این نوسازی چقدر است، گفت: عم اکنون در پارکینگ فرودگاه اصفهان دو هواپیمای جدید "ای تی آر" مستقر است و مسافران را جابجا می کنند؛ اما باید توجه داشت که هواپیماها درگردش هستند و به صورت روزانه هواپیماهای جدید در مسیرهای مختلف در اصفهان نشست و برخاست دارند.

امجدی در ادامه در خصوص اینکه گفته می شود برخی فرودگاه ها از جمله فرودگاه اصفهان سودده نیستند، بیان داشت: اگر صرفا به هزینه های جاری نگاه کنیم فرودگاه اصفهان توانایی تامین هزینه های جاری خود را دارد اما این فرودگاه قرار است توسعه پیدا کند بنابراین ضرورت دارد تا سرمایه گذاری ها و توسعه های جدیدی در مجموعه خود پیاده کند.

وی افزود: اگر به مجموع هزینه های جاری و سرمایه ای نگاه کنیم فرودگاه اصفهان سود ده نیست اما ما اکنون به نقطه سر به سر برای تامین و دریافت هزینه های خود رسیده ایم.

کد خبر 329739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.