سپاهان و ضربه‌ای که از نداشتن دروازه‌بان خوب می‌خورد

در ۲ فصل اخیر سپاهان بیشترین ضربه را روی اشتباهات مهلک دروازه‌بان خورده است.

به گزارش ایمنا، بعد از جدایی رحمان احمدی و شهاب گردان در ابتدای فصل گذشته سپاهان عملاً با بحران در پست دروازه‌بانی مواجه شد. قرار بود عبدالله ویسی دروازه‌بانی بهتر از دخسوس از برزیل به سپاهان بیاورد اما آنچه او از برزیل برای سپاهان به ارمغان آورد چیزی نبود جز دروازه‌بانی با رزومه ضعیف و اضافه وزن قابل رویت!

عملکرد لی اولیویرا که از ابتدای فصل گذشته در چارچوب دروازه سپاهان قرار گرفت افت و خیزهای فراوانی داشته است. او هرچند در بعضی بازی‌ها ناجی دروازه زردپوشان بوده است اما در حداقل هفت مسابقه از فصل گذشته تا کنون اشتباهات کشنده او باعث نتیجه نگرفتن تیمش شده است. دروازه‌بانی که نقاط ضعف فراوانی از جمله بازی با پا، خروج‌ها، شیرجه‌های بلند و ضربات ایستگاهی دارد و روی ضربات پنالتی هم اصلاً نمی‌توان روی او حساب کرد طبیعتاً نباید مرد شماره یک دروازه تیمی باشد که قصد مدعی بودن در لیگ را داشت.

لی اولیویرا که از ابتدای حضورش در سپاهان با مشکل اضافه وزن رو به رو بود به لطف درخشش در چند بازی پایانی فصل گذشته نظر مثبت کرانچار را برای باقی ماندن در این تیم جلب کرد اما اشتباه مدیران سپاهان این بود که با وجود اشتباهات لی اولیویرا در طول فصل، برای او رقیب خوبی در درون دروازه جذب نکردند.

پست دروازه‌بانی در یک تیم حیاتی‌ترین پست به شمار می‌رود که برای یک تیم مدعی امکان ریسک در آن وجود ندارد. چارچوب دروازه یک تیم نه جایی برای آزمون و خطا است و نه مناسب برای میدان دادن همیشگی به جوانان. یک دروازه‌بان خوب می‌تواند در طول فصل تا ۱۰ امتیاز تفاوت را رقم بزند چون دروازه‌بان آخرین سنگر دفاعی یک تیم به شمار می‌رود.

کد خبر 329723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.