گوشت در اصفهان ۲ هزار تومان ارزان شد/افزایش ۳۰ درصدی قیمت گوشت قرمز نسبت به پارسال

رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل رکود بازار نرخ گوشت را ۲ هزار تومان کاهش داده ایم، گفت: سال گذشته در این برهه از زمان نرخ گوشت قرمز ۳۲ هزار تومان بود که اکنون حدود ۳۰ درصد گران شده است.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون اعلام بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ گوشت گوسفندی، اظهار داشت: با وجودی که تمام قیمت ها رو به افزایش است اما اتحادیه گوشت قرمز به دلیل رکود موجود در این صنف اقدام به کاهش ۲ هزار تومانی قیمت گوشت کرده است.

وی افزود: این کاهش قیمت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و با کم کردن سود قصابان صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت گوشت قرمز در پایتخت بالاتر از اصفهان است، افزود: تهران گوشت های وارداتی را با گوشت های داخلی مخلوط و به مردم عرضه می کند همچنین نرخ دام سنگین در پایتخت بیشتر از اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز در اصفهان هیچ افزایشی نداشته است، گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت بره با دنبه ۴۰ هزار تومان، گوشت گوسفند بدون دنبه ۴۳ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۳۷ هزار تومان، گوشت ران گوساله ۴۰ هزار تومان، گوشت شتر ۴۴ هزار تومان، گوشت شتر مخلوط ۳۹ هزار تومان و گوشت شترمرغ ۵۴ هزار تومان است.

انصاری در پاسخ به این سوال که چرا گوشت های وارداتی قیمت ها را در اصفهان کاهش نداد، افزود: از ماه محرم تاکنون گوشت های وارداتی اصلا وارد اصفهان نشده است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم در گوشت قرمز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته در این برهه از زمان نرخ گوشت قرمز ۳۲ هزار تومان بود که اکنون حدود ۳۰ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان با اعتقاد بر اینکه علیرغم گرانی گوشت قرمز، این فراورده از خرید برخی خوراکی ها همچون ۵ عدد پیتزا که معادل ۱۲۰ هزار تومان می شود؛ ارزان تر خواهد بود، افزود: متاسفانه روز به روز خانواده های بیشتری در خرید گوشت قرمز ناتوان می شوند.

وی با اشاره به اینکه هر چه گوشت قرمز در قصابی ها بیشتر بماند با تبخیر آب موجود در آن، وزن گوشت کمتر و قصاب متضرر می شود، گفت: به دلیل رکود بازار طی یک سال گذشته تعدادی از واحدهای قصابی در اصفهان مجبور به تعطیلی شده اند.

کد خبر 329717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.