تحصیل ۳۴۰هزار هنر جوی پایه دهمی در هنرستان های کشور

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر قریب ۳۴۰ هزار هنرجوی دختر و پسر در پایه دهم شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مصطفی آذر کیش اظهار کرد: اولین اولویت وزارت آموزش و پرورش توجه به هنر آموزی، توسعه رشته های مهارتی و فنی و ورود موفق هنرجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار است.

وی با اشاره به افزایش ۴ درصدی نرخ جمعیت هنرجویان  پایه دهمی کاردانش در کشور تصریح کرد: توجه و توسعه رشته های فنی و مهارتی نخستین گام در کاهش نرخ بیکاری، تقویت تولید داخلی و محور اصلی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تغییر نگرش را شاه بیت اصلی طرح تعالی مدیریت در مدارس دانست و با اشاره به رشد ۵۰ هزار نفری هنرجویان پایه دهمی کشور افزود: ۲۱ درصد هنرجویان در شاخه کار دانش و ۱۶ درصد نیز در شاخه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل می باشند.

آذر کیش با بیان این که در سال تحصیلی جاری  ۱۹۹ هزار هنرجوی پایه دهمی در شاخه کاردانش تحصیل می کنند و نوع آموزش در شاخه کاردانش دارای ماهیت مشارکتی است، ابراز داشت: در سال جاری ۷ رشته جدید به رشته‌های شاخه کاردانش در سطح کشورافزوده شده است.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آذرکش ادامه داد: تحصیل ۲۴ درصد هنر جویان خراسان جنوبی  در شاخه کاردانش و ۱۸ درصد هنرجویان خراسان جنوبی در شاخه فنی و حرفه ای بیان کننده توجه ویژه آموزش و پرورش استان به توسعه رشته های مهارتی و فنی است.

مدیرکل دفترآموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده اشاره کرد و خواستار تشکیل کارگروه های ویژه، به منظور برآورد نیروی انسانی، برآورد تجهیزات و فضای مورد نیاز شد؛ تا برنامه ریزی دقیق نسبت به تأمین آن اقدام گردد.

کد خبر 329707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.