خطر گازگرفتگی را جدی بگیرید/ وزوزگوش و خواب آلودگی از علایم گازگرفتگی

سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند که چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در خصوص خطر گازگرفتگی هشدار داد. هر ساله شمار زیادی از هموطنان به علت استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد، جان خود را از دست می‌دهند، اما با شناسایی علایم گاز گرفتگی می‌توانند از خطر مرگ، جان سالم بدر برند.

نشانه‌های مسمومیت ناشی از گاز با بیماری آنفلوآنزا شباهت زیادی دارد. به همین دلیل رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری‌های گازسوز، اثرات زیادی در پیشگیری از خفگی و گازگرفتگی دارد.

از این رو برای حصول اطمینان از نصب استاندارد بخاری‌های گازسوز خانگی باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد.

نشانه های گازگرفتگی را جدی بگیرید

_ وزوزگوش و خواب آلودگی را از علایم گازگرفتگی.

_ منوکسیدکربن، گازی بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیر محرک است که تماس طولانی با این گاز ، سردرد، گیجی و ضربان شدید شقیقه ها را همراه دارد.

_ فرد مسموم دچار تهوع و تپش قلب می شود.

_ تماس طولانی مدت با گاز منوکسیدکربن به ویژه در کودکان، می تواند با بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

_ موارد زیادی از مسمومیت های کشنده با گاز منوکسیدکربن در رانندگانی گزارش شده است که برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیکی استفاده کرده اند.

_ حضور در گاراژهای در بسته که در آن اتومبیل با موتور روشن وجود دارد، خطر بروز مسمومیت با منوکسیدکربن را همراه دارد.

_ هنگام استفاده از بخاری نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، لازم است از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها مطمئن شد.

_ اولین اقدام در برخورد فردی مسموم با گاز منوکسیدکربن، انتقال مصدوم به هوای آزاد است و در صورت قطع تنفس بیمار مسموم با منوکسیدکربن و گازهای دیگر، باید احیای قلبی عروقی را آغاز کرد.

کد خبر 329693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.