هوای امروز اصفهان سالم است/ غبار صبحگاهی شدید فردا، شرایط کیفی هوا را کاهش می دهد

رئیس اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال غبار صبحگاهی شدید و کاهش شرایط کیفی هوا از فردا (چهارشنبه ۸ آذر ) در نواحی مرکزی افزایش می یابد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت هوای استان اصفهان گفت: در حال حاضر دمای شهر اصفهان ۱۵ درجه سانتی گراد است. وی ادامه داد: در این مدت گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با ۱۸ درجه و خنک‌ترین نقطه بویین میاندشت با دمای منفی ۸  درجه گزارش‌ شده است.

رئیس اداره هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر شرایط نسبتا پایدار بر روی استان است، افزود: بر این اساس طی امروز در اکثر  مناطق استان آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: روز گذشته در مناطق جنوب و جنوب غرب استان شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف بودیم و احتمال غبار صبحگاهی شدید و کاهش شرایط کیفی هوا  از فردا در نواحی مرکزی افزایش می یابد.

 از سوی دیگر بنا بر اعلام سایت محیط‌زیست استان اصفهان هوای اصفهان با میانگین ۷۶ در محدوده سالم قرار دارد.

بر این اساس میزان آلاینده ها در ایستگاه خیابان رودکی۷۵، خیابان پروین ۷۷، میدان امام حسین (ع) ۸۲، بزرگراه خرازی به شاخص ۷۸، بلوار دانشگاه ۷۰ و میدان احمدآباد۷۹ است. هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۶۵، مبارکه۷۲ و سگزی شاخص ۱۰۶ را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد. بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 329692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.