تفاهم نامه همکاری شهرداری مشهد و مجمع جهانی ریسک سوئیس

سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری مشهد و مجمع جهانی مدیریت ریسک داوس سوئیس خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، حسین کشیری با بیان این خبر گفت: اجلاس مجمع جهانی مدیریت بحران هر 2 سال یک‌بار به صورت مشترک بین کشور سوئیس و یک کشور ثالث برگزار می شود.
وی افزود: امسال این اجلاس به میزبانی سندای ژاپن و با حضور هیات مدیریت شهری مشهد متشکل از بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر و سیدمسعود ریاضی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر برگزار شد.
سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس جهانی، تفاهم‌نامه‌ همکاری شهرداری مشهد و مجمع جهانی ریسک سوئیس منعقد شد که در قالب آن موضوع میزبانی مشهد مقدس برای این اجلاس در سال ۲۰۱۹ بررسی خواهد شد.
وی افزود: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک از سوی بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به نمایندگی از تقی‌زاده خامسی شهردار مشهدمقدس و پروفسور والتر آمان رئیس مجمع جهانی ریسک سوئیس به امضا رسید.
کشیری خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، مجمع جهانی ریسک سوئیس تخصص خود را در حوزه مقابله با خطرات مختلف به صورت مشاوره ای در اختیار شهر مشهد قرار می‌دهد.
سرپرست مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: در این تفاهم‌نامه بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و مدیران تاکید شده است تا از این طریق مشهد به محور آموزش‌های تخصصی مدیریت بحران در منطقه تبدیل شود.
وی افزود: علاقه‌مندانی از کشورهای هم‌جوار مانند پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و غیره در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.
کشیری گفت: این امر سبب برندسازی برای مشهد می‌شود و این کلانشهر را به مرکز آموزش تخصصی مدیریت بحران در غرب آسیا نیز مبدل خواهد کرد.
وی در خصوص اجلاس جهانی مدیریت بحران گفت: با توجه به حضور متخصصان دولت‌ها و شهرداری کشورهای مختلف، برگزاری این اجلاس‌ها از بُعد دیپلماسی شهری می‌تواند فرصت مغتنمی برای مشهد و ایران اسلامی باشد. 

کد خبر 329680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.