برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای تشویق جوانان به فضای کارآفرینی

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برگزاری دوره های آموزشی مستمر، جوانان را برای ورود به فضای کارآفرینی تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا امیر کشانی در هفتمین شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به رویکرد این شورا و کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در توانمندسازی جوانان، اظهار داشت: جوانان شرکت کننده در دوره های آموزشی نباید از فضای اقتصادی دور شوند و با برگزاری دوره های آموزشی باید آنان را به ورود به فضای کارآفرینی تشویق کرد.

وی تاکید کرد: استان اصفهان برای موفقیت در رتبه کسب و کار کشور و منطقه به حضور جوانان خلاق و کارآفرین نیاز دارد و اتاق بازرگانی با ایجاد این بستر می تواند نقش مهمی در تبدیل شدن اصفهان به شهر کارآفرین داشته باشد.

عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تشکیل انجمن جوانان کارآفرین شد و گفت: همکاری با اتاق بازرگانی بین المللی جوانان (J.C.I) می تواند یکی از برنامه های این انجمن با هدف تقویت و توانمندسازی جوانان برای فعالیت های بین المللی داشته باشد.

مسعود جمالی تشکیل شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان را گامی موثر در جذب جوانان به اتاق برشمرد و افزود: حمایت اتاق بازرگانی اصفهان  از جوانان باعث حضور پرشور آنان در همایش ها و دوره های کارآفرینی شده است.

ماهین نقوی دیگر عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی در این جلسه به ارایه گزارش دوره کارآفرینی نسل فردا ویژه جوانان ۱۹ تا ۲۵ ساله گفت: در این دوره شرکت کنندگان با کارگاه کار تیمی، خلاقیت، مهارت های ارتباطی، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی و تجارت الکترونیک آشنا شدند.

سعید بزرگی دیگر عضو شورای عالی جوانان خواستار برقراری ارتباط جوانان فعال اقتصادی با مجموعه های اقتصادی دولت شد و گفت: شهرداری و استانداری اصفهان می تواند نخستین فاز اجرایی این پروژه باشد که ظرفیت جوانان خلاق و فعال اقتصادی در  راستای توسعه استان به کار گرفته شود.

مدیر شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری دوره کارافرینی نسل فردا گفت: بها دادن به جوانان بعترین سرمایه گذاری برای آینده است.

نجات بخش با اشاره به حضور جوانان در پست های کلیدی مانند وزیر امور خارجه یک کشور توسعه یافته، گفت: فرایند قرار گرفتن یک جوان در این پست به ۲۰ سال آموزش و توانمندسازی  نیاز دارد و شورای عالی جوانان می تواند این فرایند را برای جوانان علاقه مند  تعریف کند.

کد خبر 329626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.