نقاط ضعف تربیت معلمان رفع شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهتمرین روش جذب آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است اما برخی از این فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌کنند که قدرت ارتباط‌گیری با دانش‌آموز را ندارند و این نقاط ضعف باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن قائدی‌ها پیش از ظهر امروز در نخستین سمپوزیوم  تربیت معلم تطبیقی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: قاعدتاً یک‌چهارم وقت سمپوزیوم باید در اختیار کارفرما یعنی آموزش و پرورش باشد تا با یک تعامل دو طرفه به مسائل پرداخته شود.

وی با بیان این که آموزش و پرورش کارفرمای دانشگاه فرهنگیان است، بیان کرد: امروز پیشرفت علم و گستره دانش در دنیا یک فواید و یک چالش‌هایی برای ما داشته که گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، دسترسی به دانش، تلفیق و گسترش ارتباطات جهانی در موضوعات علمی، پیشرفت‌های سریع علمی و فناوری به نحوی که بشر نمی‌تواند وضعیت خود را با پیشرفت دانش تطبیق دهد بخشی از آن‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که گسست بین نسل‌ها و خشونت طلبی در جامعه افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: معلمان باید نسل آینده را به نحوی تربیت کنند که بتوانند در میان این چالش‌ها زندگی کنند و آن‌ها را به بهترین نحو مدیریت کند.

وی با بیان این که در دوره آموزش ابتدایی از هفت روش برای جذب معلم استفاده می‌شود، عنوان کرد: بهترین روش جذب آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است اما برخی از این فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌کنند که قدرت ارتباط‌گیری با دانش‌آموز را ندارند خواستار ورود به بخش اداری آموزش و پرورش هستند.

قائدی‌ها در پایان با بیان این که یادگیری برای دانستن، یادگیری برای زیستن و با هم زیستن برای معلمان ضروری است، مطرح کرد: دانشجو معلم باید اندیشه، مهر و علاقه و انجام دادن و کسب مهارت‌های زندگی را در خود تقویت و فعال کند تا بتواند به دانش آموزان درس زندگی بیاموزد.

کد خبر 329555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.