تراکنش‌ و تعاملات مالی با شهرهای جهان در گرو انتصاب مدیر بین الملل در بدنه شهرداری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نیازمند یک مدیر روابط بین الملل قوی است تا بتواند تراکنش‌ها و تعاملات مالی را با سایر شهرهای جهان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آقای دکتر ظریف درست یک ساعت بعد از این که از مجلس رأی اعتماد گرفتند، برنامه ویژه وزارت خارجه برای افزایش مناسبات و ارتباطات اقتصادی را اعلام کردند و بعد از چند سال معاونت اقتصادی وزارت خارجه را احیا کردند، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز قبل از آن در ابلاغیه ای در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۶ وزیر خارجه را به شکل دهی دیپلماسی اقتصادی پایدار با هدف جذب سرمایه،  تکنولوژی، گردشگر و گشایش بازارهای صادراتی مامور کردند.

وی با بیان اینکه علت همه این تاکیدات این است اکنون که درخت برجام به ثمر رسیده است دستگاه دیپلماسی کشور باید تلاش کند، علیرغم میل دشمنان، از میوه این درخت حداکثر بهره برداری به عمل آید، اضافه کرد: در واقع اصلی ترین هدف از احیاء معاونت اقتصادی استفاده از ظرفیت های جهانی برای توسعه اقتصاد داخلی است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:عین همین تاکیدات برای روابط بین الملل شهرداری اصفهان نیز صادق است و باید که شهرداری هر چه سریعتر یک مدیر لایق و آشنا به بازارهای جهانی و تعاملات اقتصادی بین المللی را در رأس اداره روابط بین الملل شهرداری بگمارند و ایشان را به توسعه بازارهای خارجی بر روی صنعتگران و فعالین اقتصادی اصفهان مامور نمایند.

وی با تاکید بر اینکه اما سئوال این است که چه کسی و با چه ویژگی هایی می تواند سکان دیپلماسی شهر اصفهان را بر عهده گیرد، ادامه داد: بدون این که بخواهم وارد تعیین مصداق شوم باید تاکید کنم که ویژگی های زیر برای مدیر روابط بین الملل شهرداری ضروری است.

خسروی تاکید کرد: مدیر روابط بین الملل شهرداری در درجه اول باید به اصول حاکم بر روابط خارجی و پروتکل های مربوطه اشراف داشته باشد و نحوه تعامل با مدیران شهرهای خارجی و همچنین چارچوب های همکاری با وزارت امور خارجه را بداند و یک فرد ناآشنا با اصول دیپلماسی ضمن این که ممکن است مضحکه منتقدان و مخالفین شود، فرصت های زیادی را هم از شهر خواهد گرفت که شاید به سادگی جبران آنها ممکن نشود.

وی با بیان اینکه ویژگی دوم مدیر روابط بین الملل شهرداری آگاهی کامل وی از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و هنری اصفهان است، افزود: اما باید بتواند ضمن تحلیل دقیق مزیت های نسبی اصفهان برای عرضه این توانمندی ها در شهرهای دیگر جهان ظرفیت سازی نماید.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سبد اقتصادی، فرهنگی و هنری اصفهان بسیار متنوع و در بسیاری از موارد قابل رقابت در عرصه های بین المللی است ویک فرد ناآشنا با این توانمندی ها نمی تواند باعث رونق شهر و توسعه روابط خارجی نصف جهان شود.

وی در پایان اظهار کرد: ویژگی سوم سکاندار دیپلماسی شهر اصفهان آشنایی و اشراف وی بر انواع تعاملات اقتصادی و بین المللی است، در حالی که هنوز دولت آمریکا بر سر مبادلات مالی ایران سنگ اندازی می کند وی باید بتواند با مانور در انواع تعاملات و مبادلات مالی راه را برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان اصفهان باز کند.

کد خبر 329531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.