طرح های جامع شهر اصفهان قدمتی ۴۰۰ ساله دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: قدمت طرح های جامع و تفصیلی شهر اصفهان بسیار بالاست به طوری که اولین طرح جامع شهر به بیش از ۴۰۰ سال قبل و زمان صفویه بر می گردد.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اولین طرح جامع شهر اصفهان به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی گردد و شاید ما از این نظر در سطح جهان رتبه برتر را داشته باشیم چراکه در زمان صفویه که اصفهان پایتخت سیاسی کشور محسوب می شد، این طرح ها تهیه شد.

وی ادامه داد: اولین طرح جامع اصفهان شامل طراحی میدان نقش جهان، ابنیه اطراف آن، محور چهارباغ عباسی و خیابان هایی مثل سپه، عباس آباد، آمادگاه و امتداد محور چهارباغ تا باغ هزارجریب است که به عنوان مراکز اقتصادی، حکومتی و تفرجگاهی و گردشگری تعریف شده بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرسازی شهرداری اصفهان عنوان کرد: امروز در سطح آکادمیک طرح جامع شهری سابقه بیش از ۵۰ سال دارد و آخرین طرح بازنگری تفصیلی هم از ۱۵ سال قبل آغاز شده و سال ۹۴ به شهرداری اصفهان ابلاغ شد و ملاک عمل ما قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تهیه این طرح ها برنامه ریزان، طراحان شهری و شهرسازان کمک کردند تا بتوانیم اصفهان را به گونه ای توسعه دهیم که از نظر قدمت، تاریخ و تمدن، شرایط بومی خود را حفظ کرده و ضوابط کارشناسی را در آن رعایت کنیم.

کد خبر 329396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.