پدیده مهاجرت معکوس در روستای چادگان

چادگان - فرماندار چادگان گفت: روستای مشهد کاوه چادگان با پدیده مهاجرت معکوس رو به روست.

مهدی اسد پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با مروری بر مزیت های روستاهای این شهرستان، اظهار داشت: یکی از این روستاها مشهد کاوه چادگان است که خوشبختانه طبق بررسی های صورت گرفته  با پدیده مهاجرت معکوس رو به روست و این یک امتیاز ویژه محسوب می شود که وظیفه همه مسئولان را دو چندان می کند.

وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد این روستا، بر ضرورت تلاش برای توسعه  و آبادانی همه جانبه  این روستا در بخش های مختلف  تاکید کرد و گفت: لازم است بیش از پیش زمینه برای مهاجرت معکوس مردم به روستاها فراهم شود.

فرماندار چادگان با قدردانی از شورای این روستا؛ افزود: فلسفه حضور در روستاها رفع مشکلات مردم است تا روستائیان بتوانند به نحوه احسن از نعمت هایی که به برکت انقلاب اسلامی در کشور وجود دارد استفاده نمایند.

 وی در ادامه گفت:مشکلات این روستا به صورت کتبی به بخشداری مرکزی ارسال تا در کارگروه های مربوطه توسط کارشناسان بررسی و در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود.

فرماندار چادگان  در پایان با اشاره به نگاه مثبت دولت و مدیریت شهرستان به توسعه روستاها، افزود: آغاز مطالعات احداث پارک در این روستا، تکمیل سالن ورزشی و پیگیری مراحل اجرای آن در استان با توجه به تعداد قابل توجه ورزشکاران در این روستا، ادامه عملیات اجرایی آسفالت و آزادسازی معابر در دستور کار  بخشداری قرار دارد .

به گزارش ایمنا؛ مشهد کاوه یکی از روستاهای شهرستان چادگان در استان اصفهان است. این روستا در در بخش مرکزی شهرستان چادگان جای دارد. ساکنان اصلی این روستا در گذشته و در حال حاضر ترک می‌باشند و به علت همجواری با روستاهای بختیاری در برهه زمانی دراختیار خوانین بختیاری همچون مصطفی قلی خان بوده است. در این روستا هم اکنون نیز می‌توان شیر سنگی‌ها بختیاری را مشاهده نمود. آرامگاه کاوه آهنگر، پسرش قارن و دخترش در این روستا قرار دارد. این بنا متعلق به دوره ایلخانی و با قدمت ۷۰۰ساله، از قدیمی ترین بناهای تاریخی برجای مانده در شهرستان است.

مهاجرت معکوس در ایران بیشتر به بازگشت مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و یا از شهرها به مناطق روستایی مربوط می‌شود.

کد خبر 329191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.