بسیج نماد خدا محوری است/کاهش نرخ رشد طلاق در فریدن

فریدن - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: بسیج نماد انقلابی گری ، خدا محوری ، خدا بینی و توکل بر الطاف الهی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، سرهنگ احسان سروش در نشست خبری  با خبرنگاران که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در شکست داعش، اظهار داشت: این فرهنگ و تفکر بسیجی بود که توانست دشمن را در منطقه زمین گیر کند.

وی مقاومت و ایستادگی را از اهداف عالیه اسلام و قرآن توصیف نمود و افزود: تقارن این پیروزی عظیم با هفته بسیج و نیز بازگشت پیکر مطهر شهید  محسن حججی  همزمان با ایام شهادت امام حسین(ع)  حامل پیام های مهمی است و این خواست خداست که این رویدادها در ایام معنادار رخ دهد و تمام این ها در دستگاه الهی حساب و کتاب دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور افزود: رهبر انقلاب عامل حقیقی نابودی و دفع غده سرطانی داعش را داشتن روحیه بسیجی خواندند و این نشان می دهد که بسیجیان و فرهنگ بسیج توانست دشمن را زمین گیر کند و این تنها راهی است که رهبر انقلاب برای پیروزی بر آن تأکید می کنند.

سرهنگ سروش با بیان این که فرهنگ بسیج  با محوریت جمهوری اسلامی  به تمام جهان صادر شده است و امروز شاهد بیداری اسلامی در سر تا سر دنیا هستیم، ادامه داد: جبهه اصلی بسیج اسرائیل است و این پیروزی ها تنها گوشه ای از اهداف حزب الله است.

سرهنگ سروش افزود: بسیج نماد انقلابی گری ، خدا محوری ، خدا بینی و توکل بر الطاف الهی است و  در راستای تعمیق این فرهنگ حرکت می کند.

وی با بیان این که تکیه به خدا و ارزش های اسلامی در اداره حکومت اسلامی ساری و جاری است، افزود: در راستای احیای اسلام و ارزش های ناب آن نیازمند برقراری حکومت الهی و اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: جبهه غرب هیچ چیز را الهی نمی داند و مکتب های خود ساخته و مادی را الگوی خود قرار داده است اما جمهوری اسلامی حاکمیتی مبتنی بر مردم با پیوست اسلام و ارزش های دینی است.

سرهنگ سروش با اشاره به فضای آلوده طراحی شده توسط دشمن و تلاش آن ها برای تبدیل فرهنگ مقاومت و ایستادگی به تعامل عنوان کرد: طبق آموزه های قرآن و اسلام، دشمنان تا زمانی که از آن ها تبعیت بی چون و چرا نکنیم از ما راضی نخواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ قرآن و اهل بیت در جامعه که همان فرهنگ مقاومت و ایستادگی است افزود: در این زمان ما بیشتر از هر زمان دیگر موظف به عمق بخشی به این نگاه و تفکر در جامعه هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بسیج با تقویت روحیه خود باوری، تاکید بر توانمندی داخلی و نیز ارائه آموزش های لازم نقش مهمی در حمایت از تولید و اشتغال ایفا می کند.

وی همچنین از عدم تخصیص اعتبارات اشتغالزایی و عدم حمایت دولت از سپاه در این زمینه انتقاد کرد و گفت: در سال جاری اعتباری از سوی دولت در زمینه حمایت از طرح های اقتصادی بسیج  تخصیص  داده نشده است.

وی گفت: متاسفانه عدم  وجود فهم مشترک از موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور و گرفتاری سرمایه گذاران در بوروکراسی اداری موجب کند شدن تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.

سرهنگ سروش با اشاره به رشد منفی طلاق  در فریدن در سال جاری گفت: خوشبختانه بسیج با برگزاری گسترده کلاس های آموزشی در سطوح پایگاه، حوزه و ناحیه در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر موفق عمل کرده است.

وی هم چنین از اجرای طرح گشت محله محور با عنوان حماسه خدمت و امنیت همزمان با پنجم آذر به طور همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح از تعدادی از بسیجیان هر محله در مواقع نیاز در راستای تامین امنیت شهروندان با نیروی های امنیتی و انتظامی همکاری می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن در ادامه از اجرای  30 عنوان برنامه در هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و از همه مردم به ویژه اقشار مختلف بسیجی دعوت  کرد در تجمع باشکوه بسیجیان در روز پنجم آذر شرکت گسترده داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم یادآوری این فداکاری های ملت در هفته بسیج افزود: هفته بسیج از دوشنبه ۲۹ آبان ماه شروع شده و تا روز یکشنبه پنجم آذرماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ سروش در خصوص برنامه های انجام شده در دو روز گذشته، تصریح کرد: روز دوشنبه ۲۹ آبان با شعار اقتصاد مقاومتی و سازندگی برنامه هایی از قبیل مسابقه دل نوشته به شهید حُججی، برگزاری سلسه کلاس های آموزشی اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی با موضوع مقاومت، مسابقه دوچرخه سواری، دیدار با خانواده محترم شهدا و معرفی شهیده سال همراه با ختم قرآن برگزار شد.

وی افزود:  روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه، با شعار محرومیت زدایی و خدمت رسانی، برنامه های مسابقات تنیس روی میز و محلی، یادواره شهدا، همایش سبک زندگی اسلامی، اجرای مسابقه سفره سلامت، نشست سبک زندگی، نشست دخترانه، کلاس اقتصاد مقاومتی و همایش علمی کردن کشاورزی  برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن در ادامۀ برنامه های هفتۀ دفاع مقدس گفت: چهارشنبه یکم آذرماه با عنوان اعتلای فرهنگی اجتماعی؛ برنامه های فراخوان پایگاه محور پایگاه های ننادگان، موغان و خویگان، حضور پیشکسوتان در محل شهدای گمنام و برگزاری زیارت عاشورا، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با حضور اعضای کارگروه و شورای قشر، کارگاه آموزشی دخترانه و مادرانه، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، پیاده روی، مسابقه نقاشی، نمایش فیلم، برگزاری پیاده روی و کوهگشت، مسابقه ورزشی، اجرای مسابقات بین ادارات، برگزاری کمپین سلامت ویژه بسیجیان و برگزاری معارفه فرمانده پایگاه شهید کاظمی به اجرا در آمد.

وی گفت: از برنامه های پنج شنبه دوم آذرماه با شعار اندیشه ورزی و تولید علم؛ غبار روبی گلزار شهدا، همایش تحکیم بنیان خانواده، جشنواره غذاهای سنتی، فراخوان گردان، نشست مادرانه، راهپیمایی و کوه نوردی و قرائت زیارت عاشورا در تپه نورالشهدا، نشست گروه اقشار، فراخوان چهاردهمین جشنواره علمی و فرهنگی بسیج فرهنگیان و تهیه گاهنامه دختران آسمانی همراه با برگزاری مسابقه پیامکی را از جمله برنامه های اجرا شده در این روز برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن عنوان کرد: جمعه سوم آذرماه با شعار مسجد محوری و ولایت مداری، کوهپیمایی، حضور حلقه های صالحین در نماز جمعه را خواهیم داشت و همچنین برگزاری پیاده روی رهروان ولایت همراه با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا، اردوی زیارتی، همایش یادبود شهدا، نمایش فیلم سینمایی، تهیه بروشور و مسابقه، مسابقه طناب زنی و برپایی چادر سلامت از دیگر برنامه های این روز  است.

سرهنگ سروش برنامه های شنبه چهارم آذرماه را با شعار دولت مقاومت و استکبار ستیزی، برگزاری مسابقه ورزشی دارت و طناب زنی، میثاق با شهدای مدافع حرم، کارگاه سواد رسانه ای، نمایش فیلم سینمایی، مسابقه ورزشی و رژه موتوری عنوان کرد.

وی یکشنبه پنجم آذرماه و آخرین روز از هفته بسیج را با شعار روز جهاد کبیر و عمل انقلابی عنوان کرد و افزود: حضور حماسی بسیجیان در تجمع باشکوه مقاومت، آغاز طرح گشت محله محور با عنوان حماسه خدمت و امنیت و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از برنامه های این روز خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به نفوذ گسترده دشمن در قالب جنگ نرم بر نقش رسانه در روشنگری و جهت بخشی درست به اذهان و اندیشه ها  تاکید کرد و گفت: هر رسانه با هر گرایش سیاسی که در راستای اهداف دشمن گام بردارد و حاکمیت اسلام را نخواهد حتی اگر در داخل کشور فعالیت کند بیگانه و خود فروخته غرب است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم در شرایط حساس کنونی گفت: اگر مردم تشخیص اشتباه دهند امام عصر نیز به رای آنان تمکین خواهد کرد و این مقدمه نابودی و خفت آنان است و از این نمونه در طول تاریخ اسلام بسیار داشته ایم.

کد خبر 329187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.