اهمیت مدیریت بحران در پیشگیری از حوادث/ضرورت قرارگرفتن مدیریت ریسک وبحران در سبد خانوارها

لنجان_معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش صدمات و خسارات بحران‌ها و حوادث آمادگی و آموزش مردم است که خود در معرض خسارات جانی و مالی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست ستاد بحران شهرستان لنجان اظهار کرد: حوادث طبیعی امروز بخش جدانشدنی از زندگی انسان ها محسوب می شود و در این میان آنچه بسیار قابل توجه و مهم است آمادگی مردم در مواجهه با حوادث، اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع و مدیریت بحران بعد از حادثه است  باید توجه داشتاز سوی دیگر مخاطرات با دو منشا طبیعی و انسانی همواره تهدیدکننده جان و مال انسانها هستند؛ سیل، زلزله و طوفان از جمله مخاطرات طبیعی هستند که میزان خسارات ناشی از آن تا حد زیادی به نوع عملکرد و فعالیت انسان بستگی دارد.

وی افزود: بحث زلزله بسیار مهم و جدی است اما متاسفانه زمانی متوجه اتفاقات ناگوار می افتیم که واقعه به وقوع پیوسته و ما بدون آمادگی هستیم از این رو به نظرباید همان طور که هر سال برای بارندگی آمده می‌شویم و ساختمان‌ها را ایزوگام می کنیم، برای زلزله نیز باید آماده باشیم و یادگیری خود را نسبت به این بلای طبیعی افزایش دهیم .

معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: از این رو یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش صدمات و خسارات این‌گونه بحران‌ها، آمادگی و آموزش مردم است که خود در معرض خسارات جانی و مالی هستند.

وی با اشاره به راهکارهای کاهش تلفات در حوادث طبیعی ادامه داد: یکی از راه‌های مهم کاهش خطرات ناشی از زلزله افزایش سطح آگاهی و ایجاد آمادگی در بین اقشار مختلف جامعه است، در این خصوص لازم است دانش‌آموزان به عنوان جامعه‌ای بزرگ مورد توجـه قرار گرفته و آموزش‌های لازم برای مقابله با زلزله به آنان ارائه شود تا با توجیه خانواده‌هایشان دامنه آموزش را گسترش دهند.

صالحی از نواخته شدن زنگ زلزله در مدارس شهرستان لنجان خبر داد و گفت: هشتم آذر ماه همزمان با سراسر کشور زنگ زلزله در مدارس آزادگان چمگردان، امیر کبیر باغبادران و مدرسه شهید بنیانیان فولادشهر به صدا درمی‌آید و مانور نمادین زلزله در این مدارس برگزار خواهد شد و هدف از این مانور ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جامعه دانش‌آموزان و واکنش سریع و صحیح آن‌ها در زمان بروز زلزله است.

وی اضافه کرد: در این مانور به دانش‌آموزان نحوه پناه گرفتن در مکان‌های مناسب، حمل مصدوم، انواع پانسمان و … در مواقع وقوع زلزله آموزش داده خواهد شد که خود نکته ای مهم و قابل توجه است.

معاون فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: نباید فراموش کرد برگزاری مداوم و هدفمند مانورهای زلزله به ارتقاء سطح آمادگی جامعه و دستگاه‌های امدادی در برابر آمادگی جهت وقوع بلاهای طبیعی کمک‌های قابل‌توجهی خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد:شناسایی نقاط زلزله‌خیز، آمادگی نسبی در برابر وقوع زلزله و ارتقاء سطح آگاهی مردم در مواجه با بلایای طبیعی باید در دستور کار دستگاه‌های امدادی قرار بگیرد تا در مواقع حساس دچار بحران نشویم.

کد خبر 329170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.