آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان امروز متضمن قانونمندی رانندگان فردا

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: مهمترین سازمان در تعلیم و ترویج فرهنگ ترافیک، آموزش و پرورش است و در راستای آموزش فرهنگ ترافیک از طریق آموزش و پرورش می‌توان از شیوه‌هایی همچون استفاده از ظرفیت پارک ترافیک شهر سده لنجان، تشکیل دوره‌های آموزشی با همکاری کارشناسان راهنمایی و رانندگی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه‌ریزی دارد و تلاش در راستای تامین، حفظ و ارتقاء ایمنی شهروندان رسالتی بزرگ و ارزشمند است که به عهده مدیران شهری قرار گرفته است.

وی افزود: ما در  شهرستان لنجان با اجرای مصوبات شورای ترافیک این شهرستان توانسته ایم، امنیت و کاهش خطر پذیری که از معیارهای توسعه‌یافتگی است را اجرایی کنیم چراکه توجه به این مهم بسیار حائز اهمیت است از این رو باید متناسب با موقعیت شهرستان لنجان مسائل و معضلات شهرستان را رصد کنیم تا با رفع آنها شاهد ارتقاء امینت در این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت که متاسفانه امروز از حیث رعایت اصول و قواعد رانندگی در شرایط مطلوبی به سر نمی بریم و تاسف آور است که برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروها و وسایل نقلیه سبک و سنگین باید با لحاظ کردن تدابیر ویژه، آنها را مجاب به رعایت ضوابط کرد.

وی ادامه داد: کاهش تلفات جاده ای و سوانح راهنمایی و رانندگی صرفا به نصب و تعبیه دوربین های نظارتی، کنترلی و ثبت تخلفات معطوف نمی شود، بلکه‌ باید با قدرت هرچه بیشتر در حوزه فرهنگسازی ترافیک فعالیت های لازم انجام گیرد.

سجاد اضافه کرد: باید توجه داشت یکی از شرایط زندگی توام با آرامش، احترام شهروندان برای یکدیگر است چراکه با احترام به قوانین شهروندی همه شهروندان به منفعت می رسند و شرایط شهر نشینی بهتری در انتظار آنهاست.
وی عنوان کرد:تحقیقات نشان می‌دهند که خطاهای انسانی نقش بزرگی در تصادفات جاده‌ای دارند لذا با آموزش اصول ایمنی راه به کودکان، آنها برای آینده آماده می‌شوند و طرز فکری ایمن و مطمئن پیدا می‌کنند که منافع آن در سنین جوانی و بزرگسالی مشخص می‌شود.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: از این رو باید گفت آموزش عمومی ترافیک، یکی از مناسب ترین ابزارها برای بهره برداری بهینه از شبکه ارتباطات شهری به شمار می آید چراکه اگر فرزندان ما از همان کودکی با فرهنگ شهروندی و قوانین شهر آشنا شوند، از بروز بسیاری از ناهنجاری های شهرنشینی جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم یکی از قوانینی که از همان دوران کودکی باید به کودکان آموزش داده شوند، قوانین راهنمایی و رانندگی است که در آینده شهر می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد از این رو به منظور آشنایی شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان با اصول و مقررات راهنمایی، پارک ترافیک می تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

سجاد یادآور شد: ایجاد مهارت‌های ایمنی در کودکان منافع بلند مدتی برای جامعه دارد و در کشورهایی که هنوز تعداد وسایل نقلیه موتوری در حال افزایش است تا زمانی که برای آموزش کاربران در سنین پایین اقدامی نشود، تعداد تصادفات نیز افزایش می‌یابد.

وی اذعان کرد: از سوی دیگر در رسانه‌های جمعی باید تولید برنامه‌های آموزشی و جذاب و متنوع از سطوح خردسالی و دوران کودکی آغاز شود و با شیوه‌های متناسب، همراه با تغییرات شگرف و اثر گذار بر رفتار اجتماعی جامعه شهری باشد.

وی متذکر شد: نباید فراموش کرد که مهمترین سازمان در تعلیم و ترویج فرهنگ ترافیک، آموزش و پرورش است و در راستای آموزش فرهنگ ترافیک از طریق آموزش و پرورش می‌توان از شیوه‌هایی همچون استفاده از ظرفیت پارک ترافیک شهر سده لنجان، تشکیل دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با همکاری کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای تدریس آموزش‌های ترافیکی به دانش‌آموزان، بهره‌گیری از فیلم‌های آموزشی و ... بهره مند شد.

کد خبر 329158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.