مربیان تنیس اصفهان با علم روز دنیا آشنا نیستند

رییس هیأت تنیس استان اصفهان گفت: دانش مربیان اصفهان تنها برای پرورش بازیکن تا سن ۱۴ سالگی جواب می‌دهد و مربیان برای تربیت بازیکن از ۱۴ سال به بالا از سطح دانش کافی برخوردار نیستند.

حمیدرضا خوروش در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد فعالیت‌های هیأت تنیس استان اصفهان، اظهار کرد: سال ۹۶ را با برگزاری رویداد مهم دیویس کاپ دسته ۲ آسیا و اقیانوسیه آغاز کردیم و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم ملی تنیس کشورمان توانست در این رقابت‌ها ویتنام را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و در دسته ۲ آسیا و اقیانوسیه ماندگار شود.

وی ادامه داد: همچنین مسابقات تنیس جایزه بزرگ با حضور برترین‌های تنیس ایران در اصفهان برگزار شد. نمایندگان دختر تنیس استان در لیگ کشور موفق شدند برای اولین‌بار بر روی سکو بروند و مقام سوم را کسب کنند.

رییس هیأت تنیس استان اصفهان تصریح کرد: برای اولین‌بار ۱۸ نفر از مربیان اصفهان به‌منظور ارتقای درجه مربیگری در دوره مربیگری جهانی ITF که در بلغارستان برگزار شد شرکت کردند و با مربیان تنیس دنیا آشنا شدند.

خوروش افزود: خوشبختانه با فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان تعامل خوبی داریم و از حمایت آن‌ها برخوردار هستیم.

وی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تقویم ورزشی هیأت و فدراسیون در حال طی کردن مسیر هستیم اما عوامل بیرونی و کمبود منابع مالی برخی برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است در برخی مواقع سرعت انجام کارها کم شود اما در هر صورت برای به سرانجام رساندن برنامه‌ها تلاش می‌کنیم.

رییس هیأت تنیس استان اصفهان گفت: در صورت موافقت فدراسیون در نظر داریم میزبان مسابقات فیوچرز در باشگاه ۲۲ بهمن باشیم. این رقابت‌ها در ۲ بخش دختران (رده سنی کمتر از ۱۴ سال) و پسران برگزار می‌شود.

در ورزش باید جنگید

خوروش تصریح کرد: خوشبختانه مشکل خاصی نداریم. در ورزش برای به‌دست آوردن امکانات و کسب منابع مالی باید جنگید.

وی اشاره کرد: با ورود بخش خصوصی و دولتی زمین‌های زیادی در اصفهان احداث شده است و در چهار، پنج سال اخیر در بخش سخت افزاری خیلی خوب کار شده و زمین‌های استانداری احداث شده است. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ زمین ثبت شده در اصفهان وجود دارد که این تعداد زمین از تعداد زمین‌های تنیس استان تهران نیز بیشتر است.

رییس هیأت تنیس استان اصفهان در مورد سطح دانش مربیان تنیس استان، خاطرنشان کرد: مربیان تنیس استان می‌توانند بازیکنان را تا سن ۱۴ سالگی آموزش دهند. سطح علمی و دانش آن‌ها در این رشته برای تربیت تنیس‌بازان و قهرمانان کشوری خوب است اما برای پرورش تنیس‌باز در سطح بالاتر از آن با علم روز دنیا آشنا نیستند.

خوروش اضافه کرد: افزایش سطح دانش مربیان استان نیازمند حضور مربیان باتجربه‌ای از کرواسی، اسپانیا و فرانسه در اصفهان است و به این منظور در تدارک برگزاری کمپ‌های کوتاه‌مدت با حضور مربیان خارجی هستیم تا علم روز تنیس دنیا را به مربیان و بازیکنان ما منتقل کنند.

وی بیان کرد: طرح جی. تی. آی که از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون تنیس ابلاغ شده است در اصفهان به خوبی در حال اجرا است و تمامی باشگاه‌ها این طرح را عملی کرده‌اند و با مدارس ارتباط خوب و تنگاتنگی دارند.

کد خبر 328919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.