رشد سرمایه گذاری ۳.۸ تریلیون دلاری صنعت آی. سی. تی در سال ۲۰۱۸

ریس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با انتقاد از رشد نامتناسب دو حوزه سی. تی و آی. تی، گفت: در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری در این بخش ۳.۸ تریلیون دلار خواهد بود که ۹.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ در بخش نرم افزار رشد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصرعلی سعادت شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، در خصوص پیشرفت صنف رایانه ای در استان نسبت به سال های گذشته، اظهار داشت: به گفته رئیس صنف نظام رایانه ای اصفهان فعالیت این صنف در استان پیشرفت خوبی داشته است اما به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی امکان ارائه این ترقی وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فضای نمایشگاهی به خصوص در صنف رایانه ای کشور، افزود: در سال نخست، نمایشگاه الکامپ تهران در کنار نمایشگاه پژوهش برگزار شد و در همان سال ۸۰ استارتاپ حضور داشتند اما با توسعه این نمایشگاه حضور استارتاپ ها به ۴۵۰ مورد رسید تا جایی که امسال ۶ هزار متر مربع از نمایشگاه الکامپ به استارتاپ ها اختصاص یافت.

ریس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بیان داشت: این نمایشگاه تنها نمایشگاهی است که بخش های دولتی در آن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در اصفهان وعده داده شد که اتوکام ۲۰۱۷ در محل جدید نمایشگاه های اصفهان برگزار شود، گفت: متاسفانه این وعده نیز امسال محقق نشده و امیدواریم در سال آینده به ظرفیت نمایشگاه اتوکام اضافه شود.

سعادت، به نگاه دولت یازدهم و دوازدهم به مشارکت و حضور بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با تلاش در مقررات زدایی حضور بخش خصوصی روز افزون شود.

وی در ادامه پیرامون سرمایه گذاری در صنعت آی. تی. سی، گفت: در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری در این بخش ۳.۸ تریلیون دلار خواهد بود که ۹.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ در بخش نرم افزار رشد خواهد داشت.

ریس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه رشد حوزه سی. تی در دنیا ۴۰ درصد و در حوزه آی. تی ۶۰ درصد است، افزود: متاسفانه این رشد در ایران نامتناسب است به نحوی که رشد سی. تی ۸۰ درصد و رشد آی. تی ۲۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ما با برنامه ریزی مناسب باید هر اقدامی که برای حوزه سی. تی انجام می دهیم ۶ برابر آن را در حوزه آی. تی پیاده کنیم.

کد خبر 328881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.