دلالی حرف نخست را در کشور می زند

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با انتقاد بر اینکه متاسفانه امروز در ایران دلالی حرف اول را می زند، گفت: در سال ۲۰۴۵ سهم اشتغال در بخش باید به ۹۳ درصد برسد که متاسفانه ما از این موضوع بسیار عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خسرو سلجوقی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهار داشت: با وجودی که اکنون در عصر مفاهیم سیر می کنیم اما بسیاری از شرکت ها و مدیران ایران هنوز وارد این عصر نشده اند.

وی با اشاره به برآورد اشتغال نیروی انسانی دنیا در سال ۲۰۴۵، بیان داشت: در این سال سهم اشتغال بخش کشاورزی ۳ درصد، صنعت ۴ درصد و خدمات ۹۳ درصد خواهد بود این درحالیست که با خشکی رودخانه زاینده رود باید فاتحه ۹۳ درصد اشتغال بخش خدمات را خواند با این وجود باید به دنبال راهکار مناسبی بود.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین به روند تغییر در دنیا اشاره کرد و افزود: ویژگی شرایط کنونی تغییرات در دنیا سریع و شتابان است بنابراین ما نیاز به پیش‌بینی‌ و آمادگی رویارویی با آینده داریم.

وی همچنین در خصوص پدیده گافا در دنیا، بیان داشت: گافا شامل گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون است که این چهار شرکت، ۴ میلیارد نفر کاربر در دنیا دارد بنابراین ما باید جایگاه خود را در بین این پدیده ها پیدا کنیم.

سلجوقی با بیان اینکه پیش از این روند رشد علم هر ۱۰۰ سال یک بار بود، افزود: بعد از آن روند رشد علم به هر ۲۵ سال یک بار و اکنون به هر ۱۲ ساعت یک بار رسیده است.

وی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی میزان رشد دانش را در دنیا افزایش می دهد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: برای رسیدن به بهره‌وری، استفاده بهینه از منابع یا کارایی و همچنین دستیابی به هدف یا اثربخشی ضرورت دارد.

وی در ادامه به سیر اقتصاد منبع محور، اقتصاد کارآ محور و اقتصاد نوآور محور در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه ما در ایران هنوز در قالب اقتصاد منبع محور قرار گرفته داشته و حرکت می کنیم.

سلجوقی با تاکید بر اینکه خدمات فناوری اطلاعات بدون داده و محتوا غیر قابل تصور است، گفت: بهره‌برداری مناسب از داده‌های فراوان امروز منجر به اثر بخشی بالا و خلق ارزش می‌شود که یکی از حوزه‌های مهم ارزش‌آفرینی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما در دوران صنعت چاپ و انقلاب اول علمی از مسیر رشد تولید علم عقب افتاد، افزود: چند سال گذشته اینترنت به عنوان انقلاب دوم علم و دانش یا دوران کنونی شبکه‌های اجتماعی به عنوان انقلاب احتمالی سوم یک فرصت برای جبران عقب‌ماندگی علمی ما است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه پذیرش شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور نسبت به فناوری های دیگر با سرعت بیشتری صورت گرفت و ضریب نفوذ این فناوری در بین مردم کشور ما قابل توجه است، گفت: نکته قابل توجه در جامعه ما سرعت و میزان زیاد تکثیر و به اشتراک‌گذاری محتوا در فضای شبکه‌های مجازی است.

به گفته سلجوقی، با جهت‌دهی مناسب بهره‌برداری از این فناوری به عنوان سکوی تولید و تکثیر دانش، می‌توان در قالب یک فرصت طلایی جهت هم‌افزایی علم و دانش استفاده کرد.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه امروز در ایران دلالی حرف اول را می زند، گفت: متاسفانه دلالی جای نیروی انسانی فعال را در کشور گرفته است.

کد خبر 328879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.