ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای توسعه دولت الکترونیک در اصفهان

رئیس سازمان ‌نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن ردیف بودجه برای توسعه دولت الکترونیک در استان، گفت: توسعه تجارت الکترونیک در راستای ایجاد ارزش افزوده در استان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اطرج عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهار داشت: اتوکام ۲۰۱۷ اکنون در شرایطی برگزار می شود که شورای شهر، شهردار و استاندار جدید و همچنین سایر بخش های دولتی و خصوصی فعالیت خود را برای داشتن شهری هدفمند و توسعه بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرده اند.

وی با اشاره به حکم جهرمی وزیر ارتباطات و پیش شرط هایی که رئیس جمهور در آن مشخص کرد، بیان داشت: اولویت واگذاری فعالیت ها به مردم و فراهم شدن مشارکت بخش خصوصی، ایجاد تحول و اشتغال زایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهبود و توسعه همکاری های بین المللی با شرکت های پیشرو خارجی و الزام شرکت های فعال خارجی در کشور و تعریف پروژه های تحقیق و توسعه از جمله مهمترین موارد ذکر شده در حکم وزیر بوده است.

رئیس سازمان ‌نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه موارد ذکر شده بارقه ای از امید را در دل فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده که می تواند راه ساختن استانی پیشرو را مهیا کند، افزود: در نمایشگاه امسال شورای سیاست گذاری کمیته های مختلف آن، نمایندگان نظام صنفی رایانه، مدیران بخش دولتی و خصوصی، شرکت های خصوصی و استارتاپ ها و ... خود را برای نشان دادن آخرین دستاوردهای این عرصه آماده کرده اند.

به گفته اطرج، در اتوکام ۲۰۱۷ مشارکت کنندگان بیش از ۱۰۰ دستگاه دولتی در راستای ارائه خدمات الکترونیک، شرکت های مخابرات، دانشگاه ها، شرکت های حوزه اطلاعات و ارتباطات، مراکز تولید محتوا و شرکت های دانش بنیان عضو شرکت های تحقیقاتی در فضایی به مساحت بیش از ۷ هزار متر مربع دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند و چنین هم افزایی برای فعالان این حوزه بی سابقه است.

وی با اشاره به فعالیت های نظام صنفی رایانه ای، بیان داشت: نظام صنفی رایانه ای در راستای توسعه سازمان و بهبود فضای کسب و کار اعضا و توسعه پایدار با محوریت نرم افزار گام برداشته است.

رئیس سازمان ‌نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان به فعالیت های این سازمان طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: حضور موثر و فعال در کمیته فنی و کارگروه توسعه الکترونیک استان، اختصاص زمینی برای ایجاد مرکز رسیدگی به جرائم رایانه ای که امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب به زودی اجرایی و عملیاتی شود، تصویب مصوبات شورای گفتگوی استان برای صدور مجوز فعالیت نظام صنفی رایانه برای شرکت در مزایده و مناقصه ها، پیشنهاد ارتقاء جایگاه مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های مختلف و همچنین تشکیل کمیسیون تجارت الکترونیک با همکاری شرکت پست استان در جهت نظام بخشی به فعالیت های تجاری در این حوزه از جمله مهمترین اقدامات نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان است.

به گفته اطرج، تجارت الکترونیک و توسعه آن در راستای ایجاد ارزش افزوده در استان بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه به مطالبات صنفی اعضا این سازمان اشاره کرد و گفت: لزوم تمرکززدایی در اجرای طرح های دولت، توسعه الکترونیک و واگذاری هر طرح، لزوم درگیر شدن همه استان ها و واگذار شدن برخی طرح ها به صورت پایلوت به استان ها در جهت حفظ اشتغال و واگذاری برخی امور وزارتخانه به استان ها، استفاده از پتانسیل شرکت های استانی در پروژه های همان منطقه، در نظر گرفتن ردیف بودجه برای توسعه دولت الکترونیک در استان اصفهان، تسریع در راه اندازی مرکز IX استان و ایجاد تعاملات بین دستگاهی، پرداخت مطالبات معوق بخش خصوصی در بخش های مختلف و شهرداری ها از جمله مطالبات اعضای صنف نظام مهندسی رایانه استان اصفهان است.

رئیس سازمان ‌نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۷ نقطه تماس ذی نفعان این صنعت در استان و کشور باشد.

کد خبر 328875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.