میزان بهره وری مطلوب آبیاری نوین در دهاقان به ۹۰درصد رسید

دهاقان – رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: میزان بهره وری(راندمان) آبیاری نوین در این شهرستان به بیش از ۹۰درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، امیر صفرپور، با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به آبیاری نوین مجهز شده که بیشتر از نوع بارانی بوده است.

وی باتوجه به اینکه  میزان بهره وری آبیاری قطره ای بیش از ۹۰درصد و آبیاری باران۷۰درصد در دهاقان بوده، اذعان داشت: دولت تسهیلات خوبی برای اجرای آبیاری نوین در نظر گرفته که ۸۵درصد از این تسهیلات به صورت بلاعوض است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان افزود: شرایط تخصیص این نوع تسهیلات به صورت تجمیعی و به منظور آبیاری تحت فشار و کم فشار است و انتظار داریم کشاورزان با مشارکت با یکدیگر از این نوع تسهیلات و این روش های آبیاری که در شرایط کنونی مقرون به صرفه است، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ کیلومتر از اراضی کشاورزی دهاقان به کانال آبرسانی تجهیز شده، گفت: خوشبختانه تاکنون آبرسانی سیار به مزارع صورت نگرفته و امیدواریم با بارش نزولات آسمانی وضعیت کشاورزی نیز بهتر شود.

صفرپور باتوجه به وجود چهار هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی، تصریح کرد: این مقدار در شهرستان قابل قبول نیست و امیدواریم کشاورزان از این روش نیز استقبال کنند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، خاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر باعث کم شدن کارهای کشاورزی شده اما تنها راه مقابله با این پدیده استفاده از روش های نوین آبیاری و استخرهای ذخیره آب است که انتظار می رود شرایط بهتری در شهرستان برای کشاورزان فراهم شود.

کد خبر 328701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.