سم‌پاشی فاضلاب واحدهای مسکونی ارتباطی به شرکت آبفا ندارد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به سم پاشی ۲۵۰ هزار منهول فاضلاب در فروردین و یا انتهای شهریور ماه توسط این شرکت، گفت: سم پاشی شبکه داخلی فاضلاب واحدهای مسکونی ارتباطی به شرکت آبفا ندارد و برخی افراد سودجو تحت این عناوین قصد سوء استفاده از شهروندان را دارند.

به گزارش ایمنا حسن غلامی پیرامون سم پاشی واحدهای مسکونی به منظور مبارزه با حشرات موذی، اظهار داشت: شرکت آبفا استان اصفهان سالی دومرتبه سم پاشی منهول های فاضلاب شهرهای سطح استان را در دستور کار قرار می دهد این درحالیست که این روزها بعضاً دیده شده که برخی از افراد با نام شرکت آبفا قصد سم پاشی واحدهای مسکونی را دارند که این امر هیچ گونه ارتباطی با فعالیت های صنعت آبفا ندارد.

وی تاکید کرد: شرکت های آبفا طبق اساسنامه نسبت به سم پاشی خطوط جمع آوری فاضلاب شهری و منهول ها و انتهای شبکه فاضلاب که همان سیفون فاضلاب ورودی واحدهای مسکونی است مسئول هستند و در قبال سم پاشی درون واحدهای مسکونی هیچ گونه مسئولیتی ندارند بنابراین افرادی که با نام شرکت های آبفا اقدام به چنین عملی می کنند مطمئناً افراد سودجو هستند بنابراین باید در برخورد با چنین افرادی نهایت دقت صورت گیرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: همه ساله از سوی شرکت آبفا استان اصفهان ۲۵۰هزار منهول فاضلاب با درنظر گرفتن پارامترهایی همانند نوع حشره و نوع سم در فروردین ماه و انتهای شهریورماه در سطح استان سم پاشی می شود که تأثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد.

وی گفت: سمی که به منظور مبارزه با حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد مورد تأیید و نظارت اداره کل محیط زیست است و حداقل آلایندگی را برای طبیعت به همراه دارد. همچنین شرکت آبفا استان اصفهان طرح مطالعاتی و تحقیقاتی را برای تولید سم جدید به منظور مبارزه با حشرات موذی که با جهش ژنی مقاوم شده اند را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایمنا، بسیاری از این موجودات در فاضلاب ها زندگی می کنند و یا از طرق فاضلاب ها و انشعابات دفع زباله خود را به محیط زندگی انسان می رسانند. باید گفت سمپاشی منازل برای از بین بردن موجودات موذی یکی ضروری ترین کارهاست البته باید توجه داشت که سمپاشی منازل امری تخصصی است که بایدتوسط افراد متخصص و با مواد مجاز انجام شود با این وجود این روزها برخی از این موضوع سودجویی می کنند و بدون مجوز از دستگاه های ذیربط و تحت عنوان شرکت آب و فاضلاب قصد فریب مردم را دارند. باید گفت در مناطق مسکونی افراد با سنین مختلف زندگی می کنند هر نوع سم نمی تواند در سمپاشی منازل مسکونی و ادارات مورد استفاده قرار گیرد چرا که بسیاری از سموم می تواند برای کودکان و یا سالمندان مشکلات جدی و دشواری هایی را ایجاد کند.

کد خبر 328575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.