آیین سوگواری شهادت امام رضا (ع) در آقا علی عباس (ع) بادرود

نطنز- آیین ویژه سوگواری شهادت علی بن موسی الرضا (ع) در سالروز شهادت این امام همام در آستان آقاعلی عباس (ع) بادرود با شکوه فراوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، مراسم سوگواری حضرت ثامن‌الحجج (ع) در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر ،با شکوه خاصی  برگزار شد.

مردم ولایتمداربادرود ؛ شهرها و روستاهای همجوار ، امروز در سوگ امام غریب خود جامه عزا بر تن کرده و با حضور در خیابان‌ها و راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی، مراتب عشق و ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.

اقشار مختلف مردم  ولایتمدار بادرود  که در این روزهای پایانی ماه صفر رنگ و بوی ماتم به خود گرفته و یکپارچه سیاهپوش و عزادار شده بودند مجالس عزاداری برپا کردند و در ماتم شهادت جانسوز امام رئوف و مصائب حضرت سید الشهدا (ع) و یاران فداکارش به عزاداری پرداختند.

در این مراسم  مداحان با نوحه سرایی با تسلیت سالروز شهادت این امام معصوم(ع) بر لزوم الگوگیری از صفات برجسته امام رضا (ع) و حفظ ویژگی‌های ماه صفر برای خانواده‌ها پرداختند.

حضور هئیت های زنجیر زنی و سینه زنی از شهرها و روستاهای اطراف کاشان ،اصفهان و اسلام شهر شمیرانات  در سوگ هشتمین امام شیعیان جهان و پذیرایی از عزاداران آن حضرت از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

توزیع غذای  نذری، پیاده روی ۷ کیلومتری مردم عاشق و ارادتمند به اهل بیت عصمت وطهارت از شهر بادرود و همچنین پیاده روی ۴ هزار نفری مردم بخش کویرات به اقا علی عباس (ع) از دیگر آیین های مذهبی در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان بود

امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید. نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای رضایت و خشنودی است

آستان مقدس اقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل موسی بن جعفر (ع) همه ساله پذیرای بیش از ۴ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط کشور است .

بارگاه مطهر این امامزادگان واجب التعظیم در هفت کیلومتری شهر بادرود و ۳۸ کیلومتری نطنز و ۱۶۲ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد .

کد خبر 328491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.