ذخیره‌سازی ۴۰۰ هزار تن گندم در سیلوهای اصفهان/ذخیره استان تا یک سال تامین شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: باتوجه به برنامه خودکفایی گندم که طی چندسال اخیر از سوی وزیر کشاورزی اجرا شده، خوشبختانه این محصول به میزان مصرف یک سال آینده استان در سیلوهای اصفهان ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رضا نیک نداف افزایش ظرفیت ذخیره ‌سازی و بهبود وضعیت سیلوهای گندم این استان را از اقدام های مهم این شرکت اعلام کرد و افزود: در این راستا با اجاره سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن، به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم استان اصفهان اضافه شده است.

وی ظرفیت گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای این استان را ۴۰۰ هزار تُن اعلام کرد و بیان داشت: بهبود وضعیت ذخیره‌سازی از اولویت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان است و سیلوهای این استان از استاندارد لازم برخوردارند.

همچنین مدیر بازرگانی این شرکت نیز با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ واحد آردسازی با تجهیزات پیشرفته با ظرفیت ۲۰۰ هزار تُن ذخیره سازی در استان اصفهان فعال هستند، گفت: کارخانجات آرد سازی برای ارتقای کیفیت آرد تولیدی به بهسازی و اصلاح فرآیند خط های تولید خود اقدام کرده اند.

بهرام کرمی، میزان سبوس ‌گیری آرد تولیدی اصفهان را در رده های ۷، ۱۲ و ۱۸ درصد آرد کامل اعلام کرد و گفت: باتوجه به اقدام های فرهنگی انجام شده در راستای صرفه جویی آرد در این استان میزان سرانه مصرف آرد در استان اصفهان در پایین ترین حد مصرف با سرانه ۵.۲ کیلوگرم است.

وی به کیفیت و مرغوبیت گندم های تحویلی به سیلوهای استان اصفهان در سال جاری اشاره کرد و افزود: باتوجه به حساسیت موضوع، گندم تحویلی به سیلو های این استان در سال جاری از مرغوبیت و اندیکس قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

مدیر بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: به منظور افزایش کیفی آرد تولیدی در واحدهای آردسازی این استان با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران از استان های خوزستان، گلستان و فارس نیز گندم وارد شده و با گندم های موجود در سیلوهای استان مخلوط شده است.

کرمی اضافه کرد: نتایج این اقدام در آرد تولیدی کارخانجات استان اصفهان نیز مشهود است و براساس نمونه برداری های ماهانه که توسط کارشناسان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از آردهای تولید کارخانجات انجام می شود، نان های تولید شده در استان اصفهان نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

وی به میزان گندم های وارد شده از استان های خوزستان، گلستان و فارس به استان اصفهان اشاره ای نکرد.

کد خبر 328452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.