کمک های مردم زرین شهر به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد+تصاویر

لنجان_مردم شهرستان لنجان همچنان همگام با مردم سراسر میهن اسلامی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه آماده هستند و با کمک های خود مواد غذایی و آشامیدنی، لباس گرم و... را مناطق شهری و روستایی که به دلیل زمین لرزه آسیب دیده بودند، ارسال می کنند تا شعر "بنی آدم اعضای یک پیکرند" در عمل بسرایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، شامگاه ۲۱ آبان‌ماه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.۳ ریشتر حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که بسیاری از استان‌های غربی کشورمان این زلزله را احساس کردند، اما به‌دلیل شدت زیاد این زمین‌لرزه در استان کرمانشاه، بیشترین صدمات جانی و مالی در این استان رخ داد.مردم شهرستان لنجان نیز از همان ساعت اولیه همگام با مردم سراسر میهن اسلامی برای کمک به زلزله زدگان آماده شدند و با کمک های خود مواد غذایی و آشامیدنی و... را مناطق شهری و روستایی که به دلیل زمین لرزه آسیب دیده بودند، ارسال کردند تا شعر "بنی آدم اعضای یک پیکرند" در عمل بسرایند.

اری زلزله فاجعه‌بار کرمانشاه بار دیگر باعث همدلی و همکاری بسیاری از مردم شده است و مردم در هر لباس علاقه دارند در حد توان خود به هموطنان کمک کنند و مردمان لنجان بار دیگر دستان اتحادشان را به هم دادند تا در کنار هم، در حد توان و بضاعت شان از تلخی اتفاق دردناک زلزله کرمانشاه بکاهند. امروز از آن فردی که به دلیل درمان اعتیاد در گوشه ای از کمپ ترک اعتیاد نشاط بوده تا گمنامترین انسانها، همه و همه به فکر امدادرسانی به بازماندگان این حادثه غم انگیز هستند.

محسن طالبیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به اعزام نخستین محموله کمک های مردمی و مددجویان کمپ ترک اعتیاد نشاط زرین شهر اظهار کرد: نخستین محموله کمک های مردمی و مددجویان کمپ ترک اعتیاد نشاط زرین شهر به عنوان گوشه ای هرچند کوچک از همدلی مردم و افرادی است در این شرایط وظیفه خود می دانند که به فریاد هموطن مصیبت زده‌اش برسد.

وی افزود: ما همه بر این باوریم که هیچ‌کس نباید از ارسال کمک‌هایش به مردم زلزله زده کرمانشاه دریغ کند از این رو مردم زرین شهر نیز با این سخاوت خود، وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند همچون گذشته پا به پای سایر ملت ایران، انسان دوستی خود را در زمان نیاز ثابت خواهند کرد.

مدیر موسسه پیشگامان رهایی نشاط زرین شهر تصریح کرد: آن‌چنان که از شواهد پیداست وضعیت شهرها و روستاهای آسیب‌دیده بسیار وخیم بوده و با توجه به وضعیت موجود و وقوع این زلزله در فصل سرما، امدادرسانی‌های مردمی می‌تواند گره بزرگی از کار مردم زلزله‌زده باز کند.

وی ادامه داد: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه، ما نیز در موسسه پیشگامان رهایی نشاط زرین شهر در راستای اهداف و برنامه‌های بشر دوستانه و در راستای بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین و مردم شریف این شهر، برای حمایت و همدردی با هم نوعان و مردم آسیب دیده این حادثه دلخراش، نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام کردیم .

طالبیان اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده شامل: پوشاک، آب معدنی، پتو، لباس گرم، کنسرو، شیرخشک و ... با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون ریال است که امروز جهت کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه ارسال خواهد شد.

سعید سلیمیان یکی از شهروندان زرین شهری نیز گفت: حضور پرشور مردم زرین شهر در مراکز اخذ کمکهای مردمی نشان می دهد که مردم به خوبی با زلزله زدگان ابراز همدردی کرده و به اندازه وسع خود به یاری مردم زلزله زده می شتابند.

این شهروند زرین شهری با اشاره به نیاز شدید زلزله زدگان به اقلام اساسی ادامه داد: کمکهای مردم مرهمی برای زخمهای روحی، روانی و جسمی زلزله زدگانی است که روح خود را در زیر آوارها دفن کرده اند.

یکی دیگر از شهروندان زرین شهری در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: بی راه نیست اگر بگوییم زلزله استان کرمانشاه، قلب میلیون‌ها انسان را در کیلومترها آن سوی استان کرمانشاه به تپش واداشته است.

وی افزود: شبکه‌های مجازی پر شده از تصاویر مردم زلزله زده و عمق فاجعه این مسئله خود باعث شد بار دیگر ملت بزرگ ایران، اوج شکوه انساندوستی و معرفت خود را به رخ کشیده و میلیون‌ها نفر پا به میدان گذاشته و به یاری زلزله زدگان شتافته‌اند تا به آنها بگویند دراین شرایط سخت تنها نیستند و مردم ایران همانند کوه و تمام قد درحمایت ازآنها ایستاده‌اند.

این شهروند زرین شهر، با اشاره به ضرورت انتقال کمکهای مردمی به زلزله زدگان عنوان کرد: کمکهای مردمی باید در اولین فرصت به دست مردم زلزله زده برسد تا این افراد احساس همدردی و همدلی را در کنار خود حس کنند تا بدانند که مردم آنها را فراموش نکرده اند و بدانند موج همدلی در جامعه برای کمک به زلزله زدگان به وجود آمده است.

حسین شریفی اضافه کرد: بدون شک مردم نیزپا به پای مسئولان آماده بازسازی مناطق زلزله زده وکمک به همنوعان شان هستند و ای کاش مسئولان امروزکه هنوز برف و سرمای شدید نرسیده به فکرسرپناه و اسکان مناسب مردم زلزله زده باشند.

علی امینی یکی دیگر از شهروندان گفت: اتحاد و همدلی امروز مردم زرین شهر از باطن پاک ملت ایران نشات می گیرد و همواره این وحدت در حوادث و عرصه های سخت زندگی دیده شده است.

وی بیان کرد: البسه و پوشاک گرم مهم ترین نیاز زلزله زدگان است و از مردم می خواهم از استمرار بر امدادرسانی کوتاهی نکنند چراکه این تازه آغاز کمک به محرومین و بی سرپناهی است که در این واقعه دردناک دچار آسیب شده اند.

در این میان چهره رضایت بخش 'حسنا' کودک ۳ ساله زرین شهری که عروسک خود را در میان محموله ها قرار می داد، دیدنی است.این کودک با زبان شیرین خود گفت: می خواهم بهترین عروسکم را به کودکی که عروسکش را از دست داده برای هدیه دهم تا با او بازی کند.

یکی از همشهریان نوعدوست نیز دربسته اهدایی‌اش نوشته بود: هموطن کرد زبانم خدا شاهده هنوز حقوق نگرفتەام فقط توانستم برایتان لباس‌ زمستانی‌ بفرستم. شرمنده‌ام، حتماً دوباره برایتان در حد توانم کمک می‌فرستم.

کد خبر 328255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.