دستگیری های گسترده در بحرین بعد از اربعین حسینی

 انجمن حقوق بشر بحرین روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه طی سه روز گذشته به 20 منزل مسکونی در این کشور یورش بردند و دستکم 17 نفر را دستگیر کردند که چهار نفر انها از مراسم اربعین حسینی بازگشته بودند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انجمن حقوق بشر بحرین طی سه روز گذشته (12 تا 14 اکتبر/ 21 تا 23 آبان) 20 مورد حمله نیروهای امنیتی به منازل مردم در 8 منطقه این کشور را ثبت کرده است. بر اساس این گزارش؛ نیروهای امنیتی بحرین 17 نفر از جمله چهار نفر را که از مراسم اربعین حسینی بازگشته بودند، دستگیر کردند. 

انجمن حقوق بشر بحرین افزوده است: نیروهای امنیتی خودسرانه اقدام به بازداشت شهروندان بحرینی کردند. در همین حال «فاطمه حلواچی» معاون دبیر کل سازمان اروپایی - بحرینی مدافع حقوق بشر روز چهارشنبه اعلام کرد، نقض حقوق زندانیان سیاسی بحرینی در زندان «جو» افزایش یافته است و این زندانیان مورد شدیدترین شکنجه ها قرار دارند.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی روبه رو است و آل خلیفه در چارچوب سرکوب تحرکات اعتراضی مسالمت آمیز مردم بحرین تاکنون تعدادی از شهروندان بی گناه بحرینی را کشته یا زندانی کرده و تعدادی را هم سلب هویت و از بحرین اخراج کرده است.

کد خبر 328139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.