برخورد دستگاه قضایی با قاچاق کالا و ارز/ سامانه سجام، پل ارتباطی میان مردم و قوه قضائیه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: شهروندان نقش مهمی برای حمایت از تولیدات داخلی، عدم حمایت از کالای خارجی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رضا قنبری در جلسه کار گروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه فرهنگ سازی همه جانبه و عمومی برای عدم استفاده از کالاهای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی عاملی بازدارنده برای جرائم حوزه قاچاق است، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند یک عزم ملی است و دستگاه قضایی با صدور رأی قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان به عنوان عاملی مؤثر در کاهش جرم و قاچاق کالا و ارز نقش آفرینی  می کند.

قنبری فرهنگ سازی در جامعه را عامل مهمی برای عدم استفاده از کالای قاچاق عنوان و تصریح کرد: شهروندان نقش مهمی برای اشاعه فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی را دارند و با بی توجهی و عدم حمایت از کالای خارجی و خرید کالاهای  ایرانی در کاهش مبارزه با قاچاق تاثیر گذار هستند.  

وی حمایت از تولید داخلی را عاملی مهم و بازدارنده برای عدم استفاده از کالای خارجی دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی با صدور آرای قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان هزینه ارتکاب جرائم را بالا برده و مانع ورود کالای قاچاق به کشور می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: فرهنگ سازی برای عدم استفاده از کالای خارجی و حمایت بیش از پیش از تولیدات داخلی  مانع بروز جرائم در حوزه قاچاق است.

قنبری با اشاره به راه اندازی سامانه سجام اذعان کرد: قوه قضاییه با ایجاد این سامانه، پل ارتباطی موثری میان خود با مردم ایجاد کرده و افراد به راحتی و با مراجعه به آدرس اینترنتی www.sajam.adliran.ir اطلاعات، پیشنهادات، گزارش و  تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز را به مسئولان اطلاع دهند.

این مقام مسئول برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه مسئولان، کارکنان دستگاه ها و نهادهای متولی را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان عنوان و اضافه کرد: این دوره ها به موضوعاتی نظیر آموزش قوانین و آئین نامه ها، آئین دادرسی- کیفری، نحوه تشکیل پرونده های قاچاق کالا و ارز، حقوق متهمین، قوانین گمرکی می پردازد.

کد خبر 328122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.